شناسهٔ خبر: 176798 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دخالت انگلیسی ها و آمریکایی ها در عراق آشکار است

عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: تاکید داریم دولتمردان عراقی با حفظ هوشیاری و هوشمندی، نگذارند وحدت و همکاری بغداد و تهران توسط بدخواهان دچار خدشه شود.

به گزارش «نماینده»، عباس گلرو در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارنظرهای وزیر خارجه عراق درباره ایران، گفت: ایران و عراق دو کشور همسایه، همجوار که فرهنگ و دین مشترک و سابقه ممتد تاریخی روابط در هم تنیده دارند و از این رو مهم است که در اظهارنظرها جوانب احتیاط رعایت شود و به نحوی عمل نکنند که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: ایران همواره تلاش کرده با عراق بعد از تشکیل دولت که روند سیاسی را طی می کند کمک کند، عراقی که سال ها تحت فشار نیروهای فرامنطقه ای بوده و درگیر مسائل و بی ثباتی داخلی بود؛ جمهوری اسلامی از ثبات، امنیت و حفظ، یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق حمایت می کند.

وی بیان کرد: تاکید داریم دولتمردان عراقی با حفظ هوشیاری و هوشمندی، نگذارند وحدت و همکاری بغداد و تهران توسط بدخواهان دچار خدشه شود؛ دخالت انگلیسی ها و آمریکایی ها در عراق آشکار است.

این نماینده مجلس گفت: شواهد در عراق نشان می دهد برخی قدرت ها تلاش دارند در این کشور نقش مخرب داشته باشند. همان هایی که روزی داعش و گروه های تروریسی را به سمت عراق گسیل کردند امروز دایه مهربان تر از مادر شدند و روابط رو به توسعه ای را با بغداد پیش گرفته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  اظهار داشت: روزی که عراق مورد حمله داعش و تروریست ها بود ما در کنار آنها بودیم و برای دفاع از مردم این کشور وارد عمل شدیم، حمایت کردیم و هزینه دادیم. امروز هم تقویت روند سیاسی در عراق، وحدت داخلی بین همه جریان ها شیعه، سنی و کُرد و ایجاد عراق باثبات، شکوفا و امن برای ایران امر بسیار اساسی است. هرگونه ثبات و بی ثباتی در عراق بر ایران تاثیر خواهد داشت. تاکید داریم اظهارنظرها و صحبت ها به نحوی مدیریت شود که آسیبی به روابط نزند.

نظر شما