شناسهٔ خبر: 176758 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

فروش نفتکش ایرانی به ونزوئلا دستاورد بزرگ کشور در شرایط تحریم است

موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فروش نفتکش ایرانی به ونزوئلا را دستاورد بزرگی برای کشور خواند و گفت: توسعه مبادلات تجاری در این حوزه منجر به تقویت روابط دو کشور می‌شود و نقش مهمی در خنثی سازی تحریم‌ها دارد.

به گزارش «نماینده»، موسی احمدی در مورد فروش نفتکش ایرانی به ونزوئلا گفت: ایران و ونزوئلا تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا  قرار دارند و روابط دیپلماتیک خود را از سال های گذشته در زمینه‌های گوناگون انرژی، صنعت و دانش حفظ کرده‌اند و در سال‌های اخیر هم در دفاع از منافع مشترک خود برابر اقدامات یکجانبه آمریکا بر تقویت مناسبات تاکید داشته اند.

نماینده  مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه تصریح کرد: در شرایط تحریمی فرصت هایی برای ایران به وجود آمد که روابط خود را با کشورهای دوست عمیق تر کند و سطح همکاری های دو جانبه را افزایش دهد در این میان ونزوئلا از جمله کشورهایی است که همواره روابط دوستی خود را با ایران حفظ کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس روابط تهران- کاراکاس را دوستانه ارزیابی کرد و  گفت: به رغم اینکه برخی کشورهای اروپایی و آمریکا تمام تلاششان بر این است که ایران هراسی را در منطقه و جهان رواج دهند اما در حیات خلوت آمریکا  کشوری همانند ونزوئلا به دنبال توسعه روابط با ایران است.

وی فروش نفتکش ایرانی به ونزوئلا را دستاورد بزرگ کشور در شرایط تحریمی خواند و عنوان کرد: به رغم فشار آمریکا که از کشورها خواسته بود خرید نفت از ایران را کاهش دهند و یا به صفر برسانند ایران  مبادلات اقتصادی و تجاری  خود را با کشورها تقویت می کند و فروش نفتکش هم نشان داد که جمهوری اسلامی با اقتدار و قدرت در تولید ابزارهای پتروشیمی و حوزه حمل و نقل انرژی گام های بزرگی را بر می دارد.

احمدی با بیان اینکه روابط ایران و ونزوئلا  استراتژیک است، گفت: فروش نفتکش به ونزوئلا افق بسیار خوبی برای  ایران باز می کند تا بقیه کشورها هم سطح روابط خود را با ایران توسعه دهند و این اقدام تودهنی به آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی است.

به گزارش ایرنا، آیین تحویل دومین کشتی نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با حضور آیت‌الله رئیسی و نیکلاس مادورو روسای جمهور ایران و ونزوئلا دیروز در تهران برگزار شد.

روسای جمهور دو کشور به صورت ویدئوکنفرانس با عرشه این کشتی در خلیج فارس ارتباط برقرار کرده و در جریان مراحل ساخت و فعالیت این نفتکش اقیانوس‌پیما قرار گرفتند.

این کشتی نفتکش دومین کشتی از سفارش سال‌های گذشته کشور ونزوئلا به ایران است. طبق قرارداد منعقد شده قرار است ایران دو نفتکش دیگر نیز پس از ساخت به این کشور تحویل داده شوند.

کشتی آفراماکس دارای ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع، ۱۴/۸ متر آبخور، با ۱۵ نات سرعت است که قابلیت حمل ۸۰۰ هزار بشکه نفت را دارد.

نظر شما