شناسهٔ خبر: 176628 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بدبین کردن نسل جوان و تغییر اولویت‌ها ابزارهای هویت‌زدایی دشمن هستند

ارکانی احسان ارکانی گفت: دشمن راهکارهای مختلفی را برگزیده است؛ از بدبین کردن نسل جوان و نوجوان نسبت‌ به دستاوردها، اهداف و آرمان‌های انقلاب گرفته تا بحث تغییر اولویت‌ها و برجسته کردن موضوعات بی‌اهمیت، همه موضوعات و محورهایی است که در راستای هویت زدایی از انقلاب، به‌ ویژه برای نسل جوان؛ توسط دشمن طراحی‌شده است.

به گزارش «نماینده»، احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ، در ارتباط با تاکید در جلوگیری از هویت زدایی از انقلاب گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب هم فرمودند بحث هویت زدایی توسط دشمنان نظام اسلامی موضوعی است که برنامه جدی دشمن بوده و طبق هشدار رهبری؛ همه مردم و مسئولین و دسته‌های مختلف سیاسی باید طبق فرمایشات ایشان نسبت به این‌ موضوع احساس خطر کنند و این بحث را جدی بگیرند. دشمن راهکارهای مختلفی را برگزیده است؛ از بدبین کردن نسل جوان و نوجوان نسبت‌ به دستاوردها، اهداف و آرمان‌های انقلاب گرفته تا بحث تغییر اولویت‌ها و برجسته کردن موضوعات بی‌اهمیت، همه موضوعات و محورهایی است که در راستای هویت زدایی از انقلاب، به‌ ویژه برای نسل جوان؛ توسط دشمن طراحی‌شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعی که ما باید به آن واکنش نشان بدهیم و حضرت آقا هم فرمودند این است که اساسا آرمان‌های انقلاب، امروز همان آرمان‌های ۵۷ است. اهداف انقلاب همان اهداف ۵۷ است و حمایت از مستضعفین، حمایت از مظلومین، دفاع از منافع مردم، پیگیری مشکلات مردم، حضور مسئولین در کنار مردم و تحمل فشارها و مشکلات معیشتی هم از اهداف و آرمان‌های همان انقلاب اسلامی بوده و است.

ارکانی همچنین افزود: اما اگر جایی کوتاهی و قصوری بوده این کوتاهی و قصور از طرف بعضی از مسئولین در این سال‌ها و این دورها بوده‌ و این اشکال از اهداف و آرمان‌های انقلاب نبوده است. از کارگزارانی بوده که در مسئولیت‌های مختلفی در این سال‌ها قرار گرفتند یا نتوانستند مسئولیت و وظیفه خود را در راستای تبیین و دفاع از هویت انقلاب اسلامی و وظایف انقلاب در قبال مردم انجام بدهند و یا به انحراف کشیده شده‌اند.

نماینده مردم نیشابور در رابطه با خواسته رهبر انقلاب جهت حمایت از مسئولین خاطرنشان کرد: قدردانی و قدرشناسی مسئولین خدوم و کارآمد امری ضروری است اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد همین است که متأسفانه ما در بعضی دوران‌ها در بین مسئولین مواردی را داشتیم و حتی ممکن است اکنون نیز داشته‌ باشیم که این‌ها ناتوان، ضعیف و ناکارآمد هستند و این خیانت به آرمان‌های نظام انقلاب اسلامی است. کسی که توان کارآمدی و تخصص و عرضه انجام کار را ندارد بیاید در آن مشروع قرار بگیرد و از محل مسئولیت این فرد به نظام و انقلاب لطمه وارد شود. قاعدتا این‌گونه مسئولین اگر دستگاه نظارتی تذکر،  هشدارها و برخوردهای لازم را با آن‌ها در زمان مناسب انجام دهد، باعث اعتماد بیشتر مردم به نظام و مدیران و مسئولان می‌شود. همینم موضوع باعث تقویت ذهن و عملکرد مسئولین خدوم می‌شود و انگیزه بیشتری به آن‌ها می‌دهد. و بالطبع خروجی این‌ رضایت و قدردانی مردم از مسئولین خدوم، کارآمد، فسادستیز و پاک‌دست دارای توان حل مشکلات می‌شود.

ارکانی در مورد اشاره‌ی رهبر انقلاب به اشتباه محاسباتی دشمن در قرار گرفتن نظام و مردم  مقابل یکدیگر نیز تصریح کرد: در ۱۰ سال اخیر این‌گونه بوده‌ است که دشمن جنگ را از نظامی به فرهنگی و اقتصادی تبدیل کرده است و با ابزارهای تحریم سعی در لطمه زدن به چرخه اقتصادی مردم و کشور بوده است. دشمن با این روش معیشت مردم را ضعیف کرده تا ملت نسبت‌ به نظام بدبین شوند و در مقابل یکدیگر قرار بگیرند. بعد از این همه سال نتیجه این شده‌ است که ما امروز علی‌رغم این‌ همه فشار و تحریمی که بر سر کشور ما آوار شده؛ اقتصاد خود را مدیریت می‌کنیم، تحریم‌ها را دور می‌زنیم و کشور با همه فراز و نشیب‌ها اداره می‌شود و مردم متوجه شدند که هدف دشمنی‌ها این بوده که با تحریم و فشار مردم را به حکومت بدبین کنند. اما ملت ایران با هوشیاری این توطئه دشمن را نقش بر آب کرده‌اند و این وظیفه ما مسئولین و مدیران در قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی است که تلاش کنیم تا فشارها به حداقل رسیده و معیشت مردم بهبود یافته و آسیب نبیند.

نظر شما