شناسهٔ خبر: 176542 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شریفیان: نظارت و قانونگذاری مجلس در ریل انقلابی‌گری با قوت ادامه می‌یابد

مهدی شریفیان یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم در دو سال گذشته در مسیر استیفای حقوق ملت تحت تاثیر فضاسازی ها و تخریب ها قرار نگرفت، گفت: قطعا نظارت و قانونگذاری به عنوان وظیفه اصلی نمایندگان مردم در خانه ملت در ریل انقلابی گری با قوت ادامه خواهد یافت.

به گزارش «نماینده»، مهدی شریفیان با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رهبری به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت مجلس یازدهم، گفت: طی دو سال گذشته از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم که به واسطه وعده های نمایندگان در احیا و تقویت اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب مفتخر به دریافت لقب مجلس انقلابی شد، برخی جریانات از همان ابتدا فضاسازی سیاسی علیه این مجلس را کلید زدند و سعی داشتند با حربه های مختلف رسانه ای برای مجلس یازدهم حاشیه سازی و آن را از رسیدن به اهداف اصلی خود منحرف کنند.

وی با بیان اینکه این جریان به دلیل به خطر افتادن حیات سیاسی خود مخالف روشن شدن ابعاد تخلفات دولت قبل و همچنین مبارزه با فساد در مجلس یازدهم بوده اند، تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت خود استیفای حق مردم و پاسخگو کردن مسببان وضع موجود را در دستور کار قرار داد و در این مسیر به پرونده کم‌کاری‌ها، فسادها و تصمیمات نادرست دولت یازدهم و دوازدهم ورود کرد و با نورافکن انداختن بر زوایای پنهان دولت قبل بخش قابل توجهی از عملکرد مدیریت اجرایی کشور در هشت سال گذشته را  شفاف سازی کرد و طبیعی بود در این مسیر با مخالفت ها، معاندها و تخریب ها مواجه شود.

مجلس طی دو سال گذشته در مسیر درست استیفای حقوق ملت حرکت کرده است

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت به رغم همه این تخریب ها و فضاسازی ها توانسته اند تا به امروز مطابق شرح اختیارات و وظایف خود اقدامات بزرگی که سال‌ها بر زمین مانده بود را به سرانجام برسانند.

شریفیان خاطرنشان کرد: تدوین طرح جهش تولید دانش ‌بنیان، طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، اصلاح ساختار بانک مرکزی، جهش تولید مسکن، اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، تسهیل صدور مجوز برخی کسب و کارها، طرح جمعیت و تعالی خانواده، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، قانون اصلاح قانون صدور چک، طرح مالیات بر عایدی سرمایه و... تنها بخشی از اقدامات مهم و اثرگذار مجلس انقلابی طی دو سال گذشته است که نشان می دهد این مجلس تحت تاثیر فضاسازی‌های رسانه‌ای قرار نگرفته و در مسیر درست استیفای حقوق ملت و اجرای عدالت حرکت کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دفاع از انقلابی بودن مجلس، خط بطلانی بر هجمه و تخریب های جریاناتی بود که قصد داشتند مجلس را غیر انقلابی و غیر مردمی جلوه دهند، تاکید کرد: تایید انقلابی بودن مجلس از سوی رهبر عظیم الشان انقلاب بی شک سند افتخار مجلس انقلابی است و توصیه های ایشان در واقع  مانیفست انقلابی گری پیش روی نمایندگان قرار دارد. قطعا نمایندگان مردم در خانه ملت در ادامه مسیر هم تلاش خواهند کرد در دو بُعد نظارت و قانون‌گذاری در ریل انقلابی‌گری حرکت کنند.

نظر شما