شناسهٔ خبر: 176519 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تصویب قانون جرم‌انگاری رابطه با اسرائیل در پارلمان عراق اقدامی شجاعانه بود

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن شجاعانه دانستن تصویب قانون جرم‌انگاری برقراری هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق، گفت: اکنون وقت آن رسیده که سایر کشورهای عربی نیز با شناسایی خطرات این رژیم، سفارتخانه‌های آن در کشورشان را تعطیل کنند.

به گزارش «نماینده» ، اقدام پارلمان عراق در جرم انگاری هرگونه برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را گام بلند و شجاعانه در حوزه مقابله با صهیونیسم دانست و گفت: سایر کشورهای عربی نیز مانند این کشور باید با شناسایی خطرات ارتباط با این رژیم، روابط خود با آنها را قطع کنند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تلاش کرد با ایجاد سفارتخانه در کشورهای عربی منطقه به وجود خود مشروعیت ببخشد، عنوان کرد: تصمیم دولت عراق متأثر از خواسته عمومی مردم عراق است، کمااینکه اگر در کشورهایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار و سفارتخانه ایجاد کرده اند، همه‌پرسی صورت گیرد، بیش از 99 درصد ملت آنها با تصمیم حکومت خود مخالف هستند.

وی درباره چگونگی شکل گیری رژیم منحوس صهیونیستی اظهار کرد: پس از اشغال سرزمین فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی که با حمایت انگلیس صورت گرفت، اتحادی میان کشورهای مسلمان وعربی علیه این رژیم نامشروع ایجاد شد و تا مدت ها این اجماع باعث شده بود اسرائیل تحت عنوان یک حکومت و یا دولت شناخته نشود.

حیدری یادآور شد: رژیم صهیونیستی یک حکمرانی نامشروع بود که حتی کشورهای عربی در برهه های زمانی مختلف با آن جنگیدند و آنها را شکست دادند اما از جایی به بعد دسیسه آمریکایی ها و آغاز پروژه ایران هراسی سبب شد تا برخی کشورهای مرتجع منطقه دست دوستی با سران این رژیم بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی بارها از طریق تریبون های مختلف منطقه ای و بین المللی درباره خطرات رژیم صهیونیستی هشدار داده است، خاطرنشان کرد: بعد از این اقدام عراق، سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در سایر کشورهای عربی باید تعطیل شود چرا که حضور این رژیم در کشورهای عربی جز ناامنی و ثبات زدایی به همراه نخواهد داشت.

نظر شما