شناسهٔ خبر: 176481 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توسعه روابط ایران و عربستان باید منافع دو ملت را تامین کند/ ارتباط تهران با همسایگان راهبردی است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات ایران و عربستان به صورت غیررسمی انجام شده و آغاز کار برای دستیابی به اشتراک نظر برای شروع روابط و توسعه مناسبات در بخش های مختلف است.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی  در رابطه با اظهارات وزیر امور خارجه عربستان سعودی مبنی بر اینکه در مذاکرات با ایران پیشرفت‌هایی داشته اند اما کافی نیست، گفت: مذاکرات به صورت غیررسمی انجام شده و آغاز کار برای دستیابی به اشتراک نظر برای شروع روابط و توسعه مناسبات در بخش های مختلف است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال امسال حج تمتع برگزار می شود که این مهم آغازی برای ارتباطات جدید در عرصه فرهنگی است و امیدواریم در عرصه های دیگر نیز ارتباطات برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های دو کشور بیش از شرایط کنونی است و ایران نیز به این شرایط راضی نیست، ادامه داد: بر این اساس ایران بارها اعلام کرد با وجود اختلاف نظرهای منطقه ای  و غیره، باید روابط طوری تعریف شود که منافع دو ملت تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید اذعان کرد اشتراکات زیادی وجود دارد که می تواند بستر ساز توسعه روابط دوجانبه باشد و چشم انداز آینده را روشن تر کند لذا حتما در این زمینه آمادگی داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقامات سعودی نباید فراموش کنند بنای ارتباط ایران با همسایگان راهبردی است و اولویت های اقتصادی و تجاریش با همسایگان است.

نظر شما