شناسهٔ خبر: 176350 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران بهترین گزینه برای همکاری‌های دفاعی و نظامی در خاورمیانه است

دشتی اردکانی عضو بین المجالس جهانی از مجلس شورای اسلامی معتقد است از آنجایی که تکنولوژی پهپادها و تسلیحات نظامی ایرانی به همگان اثبات شده و برای کشورهای منطقه نیز کم‌هزینه‌تر است، بهترین گزینه برای همکاری‌ها در این حوزه هستیم.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا دشتی اردکانی ، با اشاره به ظرفیت های نظامی و دفاعی که رییس ستاد کل نیروهای مسلح در سفر به تاجیکستان نشان داد، گفت: ایران یکی از کشورهای بزرگ در حوزه ساخت تسلیحات و تجهیزات نظامی به خصوص پهپادهای ایرانی بسیار معروف بوده و در این حوزه قدرتمندترین کشور منطقه به حساب می آید.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه مصداق بارز آن را دعوت تاجیکستان از ایران برای احداث نخستین کارخانه پهپاد در این کشور دانست و افزود: افزایش همکاری های دفاعی و نظامی و استفاده از ظرفیت های درون منطقه ای دیگر جایی برای عرض اندام به آمریکا نمی دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: جمهوری اسلامی می تواند جایگزین تأمین تجهیزات نظامی برای کشورهای منطقه باشد که هم برای این کشورها کم هزینه تر خواهد بود و هم به دلیل متعهد بودن ایران، ثبات خواهد داشت که در نهایت این مسیر، خروج آمریکا از منطقه را رقم خواهد زد.

عضو بین المجالس جهانی از مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کشورهای منطقه مانند افغانستان و پاکستان نیز باید از این موضوع استفاده کرده و برای تأمین امنیت نگاهشان به درون منطقه باشد، خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند ضمانتی برای تأمین امنیت خاورمیانه باشد و نان خود را از بی ثباتی کشورها در می آورند در حالی که ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه نفعی به جز امنیت و ثبات در میان کشورهای آن نداشته و بهترین گزینه برای همکاری های دفاعی و نظامی است.

نظر شما