شناسهٔ خبر: 176006 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

قدرت پهپادی مقاومت منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند

علیرضا سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه توانمندی پهپادی ایران در حال رشد و توسعه است گفت: نیروهای مقاومت از جمهوری اسلامی برای دفاع از حقوق خود الگو می‌گیرند و با قدرت پهپادی منافع آمریکا در منطقه را تهدید کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی  در مورد تحریم قدرت پهپادی ایران از سوی آمریکا گفت: توانمندی پهپادی ایران در حال رشد و تغییر است و جمهوری اسلامی علی‌رغم تحریم‌ها توانسته است به قدرت پهپادی دست پیدا کند از این رو قطعاً تحریم پهپادی ایران جز جنبه تبلیغاتی هیچ تاثیری در روند رو به رشد توسعه صنعت پهپادی کشور ندارد.

 نماینده مردم سمیرم در مجلس خاطرنشان کرد: امروز صنعت پهپادی ایران مطابق با تکنولوژی روز در حال توسعه و پیشرفت است و تحریم این صنعت از سوی آمریکا هیچ تغییری در سیاست ایران برای ارتقای این فناوری دفاعی و پهپادی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس افزود: توسعه صنعت پهپادی یکی از عواملی است که باعث شده ایران جز قدرت‌های برتر منطقه باشد و قابلیت رقابت با کشورهای مطرح دنیا را در زمینه پهپاد داشته باشد.

سلیمی تصریح کرد: قابلیت‌های نظامی ایران در عرصه‌های مختلف به خصوص در زمینه موشکی و پهپادی همواره مایه نگرانی رژیم صهیونیستی بوده و این موضوع دستمایه گزارش‌هایی در رسانه‌های این رژیم شده است.

وی افزود: نیروهای مقاومت  ز جمهوری اسلامی برای دفاع از حقوق خود الگو می‌گیرند و با قدرت پهپادی منافع آمریکا و ایادی آن را در منطقه را تهدید کرده‌اند؛ به عنوان مثال حزب‌الله لبنان توانسته است با قدرت پهپادی خود ساعت‌ها بر فراز شهر تل‌آویو پرواز و از مناطق هسته‌ای رژیم صهیونیستی عکسبرداری کند، یا از سوی دیگر با وجود اینکه کشور یمن مدت‌هاست تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد اما امروز قدرت پهپادی آنها توانسته است در معادلات سیاسی منطقه تاثیرگذار باشد.

سلیمی تصریح کرد: دشمنان ملت ایران از تکنولوژی جدید پهپادی ایران می‌ترسند چراکه در حمله پهپادی هیچ نیروی انسانی نیست که بخواهد از بین برود و یک فرمانده می‌تواند با یک برنامه‌ریزی ساده اهداف مورد نظر را مورد حمله قرار دهد.

وی در مورد پیام این تحریم در مذاکرات وین گفت: این تحریم‌ها نمی‌تواند تاثیر چندانی در روند مذاکرات وین داشته باشد و بیشتر جنبه تبلیغاتی و رسانه‌ای دارد چراکه جمهوری اسلامی با جدیت حافظ منافع ملت ایران است.

نظر شما