شناسهٔ خبر: 175925 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اصلاح قانون کار در این دوره از مجلس نهایی می‌شود

خلیل بهروزی فر عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه اصلاح قانون کار یکی از اولویت‌های دستورکار این کمیسیون است، گفت: این اصلاحات باید با نگاه حمایت از هم کارگران و هم کارفرمایان و کارآفرینان اعمال شود و قطعا این مهم در این دوره از مجلس محقق می‌شود تا بارقه امیدی برای کارگران باشد.

به گزارش «نماینده» خلیل بهروزی فرد ضمن گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر، گفت: کارگران قشر زحمتکش جامعه و مبلغانی در حوزه تولید هستند که چرخه اقتصادی کشور به دست توانای آنها به حرکت در می‌آید بنابراین لازم است ارتقا وضعیت این قشر در قالب ارائه برنامه‌های حمایتی و رفع مشکلاتشان از طریق بودجه‌های سنواتی و برنامه‌های توسعه به طور ویژه پیگیری شود.

اصلاح قانون کار با رعایت حقوق هم کارگران و هم کارفرمایان صورت می‌گیرد

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مواردی که باید در خصوص ارتقا وضعیت جامعه کارگری مورد توجه قرار گیرد اصلاح قانون کار است کما اینکه مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی مصمم به انجام این کار بوده و آن را به طور جدی پیگیری می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون اصلاح قانون کار یکی از اولویت‌های دستورکار کمیسیون اجتماعی است ضمن اینکه معتقدیم این اصلاحات باید با نگاه حمایت از کار و کارگر و هم کارفرمایان و کارآفرینان اعمال شود و قطعا این مهم در این دوره از مجلس محقق می‌شود تا بارقه امیدی برای کارگران باشد. همچنین به تقویت کارفرما و کارآفرینانی منتهی شود که نقش مهمی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی دارند بنابراین اصلاح قانون کار باید به منظور رعایت حقوق هر دو طرف صورت بگیرد.

تلاش کمیسیون اجتماعی برای ارائه طرح‌هایی در جهت حمایت از تولیدات دانش‌بنیان 

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: یکی دیگر از اقداماتی که این کمیسیون در حوزه کار و کارگر به طور جدی پیگیری می‌کند حمایت از تولیدات دانش‌بنیان بوده که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است کما اینکه شعار سال نیز تحت این عنوان تعیین شده است بنابراین درصدد هستیم با ارائه طرح‌هایی در این حوزه در جهت ارتقا کیفیت تولیدات بر محور دانش بنیان حرکت کنیم و مطمئنیم این اهتمام در نمایندگان مجلس وجود دارد که بتوانیم مصوبات مطلوبی را در حمایت از این حوزه ایجاد کنیم.

نظر شما