شناسهٔ خبر: 175876 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آرای اعضای مجموعه های شورایی با قابلیت خوانش رایانه ای منتشر می شود

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: کلیات و جزییات طرح شفافیت قوای سه گانه در کمیسیون شوراها تصویب شد.

به گزارش «نماینده»، روح الله نجابت با اشاره به نشست امروز(شنبه ۱۰ اردیبهشت) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: با توجه به اینکه فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در صحن علنی، بررسی آن به کمیسیون امور داخلی کشور ارسال شد، در کمیسیون پیرامون کلیات آن بحث شد، برای اینکه طرح پخته ای به صحن ارائه کنیم کارگروهی به ریاست محسن پیرهادی تشکیل شد و این کارگروه سه جلسه با حضور دستگاه های مرتبط برگزار کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: ماحصل این جلسات منجر به تصویب  طرح شد که پیش از ارسال به صحن علنی در کمیسیون امور داخلی بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت، در نشست امروز صبح که پیش از صحن علنی برگزار شد کلیات مورد مطالعه قرار گرفت و در جلسه رسمی ظهر جزییات مطرح، پیشنهادات نمایندگان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت کلیات و جزییات تصویب شد.

وی توضیح داد: این طرح با ۵ ماده برای بررسی به صحن علنی ارسال شد، در این مواد دستگاه ها و اطلاعاتی که باید از سوی آنها منتشر شود به تفکیک مشخص شد، همچنین تاکید شد که مجموعه هایی که شورایی اداره می شوند از جمله مجلس باید آرای اعضای خود را به تفکیک به گونه ای منتشر کنند که قابلیت خوانش رایانه ای را داشته باشد. از سوی دیگر دستگاه ها موظف به ارائه گزارش دوره از عملکرد خود در اجرای طرح مذکور شدند و در نهایت پیرامون برخورد با مستنکفین شفافیت مجازات تعیین شد.

نظر شما