شناسهٔ خبر: 175841 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مزدورهای منطقه سر فلسطین معامله کردند

نیکزاد علی نیکزاد گفت: ایران در دفاع از حقوق فلسطین ثابت قدم بود اما برخی از کشورهای مزدور منطقه سر فلسطین معامله کردند.

به گزارش «نماینده»، نایب رئیس اول مجلس در راهپیمایی روز قدس گفت: شیطان بزرگ، آمریکا در بحث معامله قرن می خواست پرونده فلسطین را ببندد اما شکست خورد و ما امیدواریم بتوانیم از حق مردم فلسطین پشتیبانی کنیم و مردم فلسطین به هویت و سرزمین مادری خود برسند.

معامله قرن توافقنامه ای ایجاد روابط رسمی بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی بدون آنکه دولتی فلسطینی در فلسطین به وجود آید، بود که  فروش فلسطین به صهیونیست ها در ازای به رسمیت شناختن دولت رژیم صهیونیستی در کل فلسطین را مطرح می کرد.

این توافقنامه از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و با طراحی جرد کوشنر داماد وی عنوان شد. 

 از سوی دیگر کشورهای عربی نظیر  مراکش، امارات عربی، بحرین و سودان در سال ۲۰۲۰ توافقنامه‌هایی را برای عادی‌سازی روابطشان با رژیم صهیونسیتی امضا کردند که این توافق‌ها به عنوان بخشی از پیمان ابراهیم و با میانجیگری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شده است.

پیمان ابراهیم (Abraham Accords) بیانیه مشترک رژیم صهیونسیتی، امارات و ایالات متحده بود که در سال ۲۰۲۰ منعقد شد.

ترکیه نیز که در سال ۲۰۱۸ و در واکنش به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس، سفیر خود را از تل آویو فراخوانده بود، اسفند پارسال با استقبال از رئیس جمهور رژیم صهیونسیتی در آنکارا به سوی عادی سازی با این رژیم جعلی رفت. 

به گفته علی نیکزاد، مردم فلسطین اگر می خواهند در تاریخ جاودانه بمانند باید مقاومت کنند.

نظر شما