شناسهٔ خبر: 175827 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تسریع در ارائه برنامه هفتم توسعه ضرورت دارد

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت هرچه سریعتر برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارسال کند تا بتوان لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را براساس احکام این برنامه بررسی کرد و دولت بودجه ای عملیاتی برای اجرا داشته باشد.

به گزارش «نماینده» رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید براینکه دولت و مجلس باید برنامه پنجساله هفتم توسعه را براساس سیاست‌های کلی نظام، تدوین و تصویب کنند، گفت: قرار بود، برنامه هفتم سال گذشته تدوین و از امسال اجرایی شود اما با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: دولت در روند تدوین برنامه هفتم توسعه باید موارد کیفی را مدنظر خود قرار دهد و در آینده میزان اجرای این برنامه ارزیابی شود. 

نماینده مردم آباده، بوانات،خرم بید و سرچهان در مجلس تصریح کرد: دولت باید هرچه سریعتر لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارسال کند تا بتوان پیش از آغاز تدوین و رسیدگی به بودجه سنواتی سال آینده، این برنامه را بررسی و تصویب کرد زیرا مجلس مسلما لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را براساس احکام این برنامه بررسی خواهد کرد تا دولت بودجه ای عملیاتی برای اجرا داشته باشد.

نظر شما