شناسهٔ خبر: 175795 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

باید قطب جدید خودروسازی بر مبنای توان داخلی ایجاد شود

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: راه حل مشکل صنایع خودروسازی، ایجاد یک قطب جدید خودروسازی بر مبنای توان داخلی با پشتوانه حاکمیتی است.

به گزارش «نماینده»، هادی بیگی نژاد روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، وزیر صنعت، معدن و تجارت را وزیری با برنامه و دغدغه‌مند خواند و تصریح کرد: راه حل مشکل صنایع خودروسازی، ایجاد یک قطب جدید خودروسازی است.

وی لازمه ایجاد این قطب جدید خودروسازی را بکارگیری جوانان خوش فکر و قطعه سازی و منتاژ خودروهای خارجی در کشور دانست و بیان کرد: درباره ایجاد این قطب جدید خودروسازی مطالعات کارشناسانه انجام دادیم اما متاسفانه هنوز اراده ای برای ایجاد این قطب ندیدم.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه بنده نسبت به انتصاب مدیران دستگاه ها در شهرستان نظر دارم اما تصمیم گیرنده فرد دیگری است، اظهار کرد: بنده به همه مسئولان اجرایی کمک کردم حتی اگر اختلاف نظر داشتیم چرا که معتقد هستم نباید اختلاف نظر را به عرصه جامعه بکشانیم.

نماینده مردم ملایر در پاسخ به سوالی مبنی بر دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران شهرستان، گفت: بنده نسبت به مدیران دستگاه ها نظر می دهم اما اجباری در کار نبوده و تصمیم گیرنده نهایی فرد دیگری است.

وی در بخش دیگری به انتصاب رییس دانشگاه ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: انسجام درونی دانشگاه باعث این انتصاب شد چرا که دکتر محمدی منش مورد تایید همه نهادهای دانشگاه بود.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت تایید کارکنان و بدنه هر دستگاه و اداره‌ای را لازمه انتصاب مدیر آن دستگاه دانست و مطرح کرد: شفافیت عملکرد، مهم‌تر و بهتر از شفافیت آراء است اما با توجه به قولی که بنده به مردم دادم هر بار که طرح شفافیت آراء در مجلس مطرح شود، بنده رای مثبت خواهم داد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه تا کنون سرمایه گذاری برای آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی پیدا نشده است، مطرح کرد: پیگیر جذب پزشکان متخصص برای بیمارستان های ملایر یا ایجاد مطب هستیم تا موانع قانونی آن برطرف شود.

بیگی نژاد تداوم تورم را تا پایان امسال پیش بینی کرد و افزود: با توجه به کاهش ۱۰ برابری ارزش پول ملی طی سال های گذشته، قیمت کالا نیز به همان اندازه افزایش پیدا خواهد کرد تا این کاهش را جبران کند.

وی همچنین از پیگیری عملیات عمرانی پروژه دژچنار و پیگیری برای ایجاد یک مرکز پردیس فناوری در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ملایر خبر داد.

نظر شما