شناسهٔ خبر: 175538 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بودجه قابل توجهی از گشایش‌های ارزی صرف تولید دانش‌بنیان شود

سرگزی نماینده مردم زابل در مجلس گفت: با توجه به اینکه حمایت از تولید دانش‌بنیان‌ یک بحث مبنایی است؛ باید بخش قابل توجهی از منابع حاصل از گشایش‌های ارزی به این بخش اختصاص پیداکند.

به گزارش «نماینده»، محمد سرگزی نماینده مردم زابل در مجلس درباره بیانات رهبر انقلاب در مورد اختصاص منابع حاصل از گشایش‌های ارزی به مباحث زیرساختی کشور گفت: تجربه های سابق به ما نشان داده که گشایش‌های ارزی که در مقاطع مختلف انجام شد، صرف نیازهای ضروری مردم نشد. 

وی افزود: این کار باعث نگرانی مردم شد، چراکه انتظار داشتند در گشایش‌های ارزی در حوزه زیرساخت‌ها و تولید گشایشی‌هایی به نفع آن‌ها حاصل شود. 

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری در این حوزه یک مسیر روشن و شفاف را برای دولت ترسیم می‌کند، تاکید کرد: این دولت با نگاه خدمت به مردم، قطعا آثار سرمایه گذاری‌ها در بهبود وضعیت زیرساخت‌ها، تولید و وضعیت معیشتی مردم تا حدی قابل درک خواهد بود.

سرگزی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه میزان از منابع حاصل از گشایش‌های ارزی باید صرف حمایت از دانش‌بنیان‌ها شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه حمایت از تولید دانش‌بنیان‌ یک بحث مبنایی است؛ باید بخش قابل توجهی از منابع حاصل از گشایش‌های ارزی به این بخش اختصاص پیداکند.

وی در پایان گفت: علت هم این است که اثر وضعی آن بهبود تولید خواهد بود و بهبود تولید هم وضعیت مردم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نظر شما