شناسهٔ خبر: 175433 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سهم ۵۵ درصدی فرآیند صدور مجوز از موانع کسب و کار

شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از سهم ۵۵ درصدی فرآیند صدور مجوز از موانع کسب و کارها خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسن شجاعی با بیان اینکه فرصت طلایی و ویژه‌ای در این دوران برای حل مشکلات در کشور به وجود آمده که باید این فرصت را قدر دانست، اظهار کرد: این فرصت ویژه، ناشی از هماهنگی کامل سه قوا است تا جایی که قوای سه‌گانه در حال حاضر با تفکر انقلابی و جهادی آماده خدمت به مردم هستند.

‌وی با بیان اینکه برخی از مشکلات‌ در کشور وجود دارد که دهه‌ها حل نشده و به تدریج در مردم این احساس را به وجود آورده که این مشکلات قابل حل نیست، زیرا اگر قابل حل بود طی دهه‌های گذشته باید مرتفع می‌شد، ادامه داد: این مشکلات کهنه با هماهنگی مسئولان نظام قابل حل است که امیدواریم‌ شاهد حل مشکلات در شهرستان‌ها با استفاده از این فرصت ویژه باشیم.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صدور مجوزهای کسب و کار یکی از معضلاتی بود که مردم به ویژه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را آزار می‌داد، افزود: این موضوع از موانع جدی رونق تولید و تولید ثروت در کشور محسوب می‌شود.

این مسئول با توضیح این مطلب که موانع پیش روی کسب و کار مانند تحریم داخلی است که سال‌های سال همانند زنجیری به پای کسب و کارها در کشورمان زده شده است، ادامه داد: طی سالیان اخیر این موضوع، ضربات سنگینی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

شجاعی یادآور شد: با مصوبه مجلس و پیگیری جدی دولت و نیز نظارت موثر کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع در حال به سرانجام رسیدن است که به تدریج آثار خود را در بهبود وضعیت اقتصادی کشور نشان خواهد داد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته قانونی در مجلس تصویب و به همه دستگاه‌های اجرایی فرصت داده شد تا ۱۸ اسفندماه برای الکترونیکی کردن صدور مجوزهای کسب و کار اقدام کنند، خاطرنشان کرد: امسال نیز طرح تسهیل صدور مجوز برخی از کسب و کارها در مجلس مطرح و در حال نهایی شدن است که این موضوعات جزو همان مواردی است که نگاه دولت‌محور و دولت‌زده‌ای که در قوانین گذشته وجود داشت، از بین برده و کاملاً موضوع کسب و کارها را مردمی می‌کند.

نظر شما