شناسهٔ خبر: 175342 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جنایت رخ داده در حرم مطهر رضوی سریعا پیگیری و عوامل داخلی و خارجی آن ریشه‌یابی شوند

قالیباف رئیس مجلس با اشاره به جنایت رخ داده در حرم مطهر رضوی و شهادت یک روحانی فعال و جهادی خطاب به مسؤولان مربوطه گفت: ضروری است که این موضوع پیگیری شده و عوامل داخلی و خارجی آن ریشه‌یابی شوند.

به گزارش «نماینده»،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 17 فروردین) در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: جنایت رخ داده در حرم مظهر رضوی را محکوم می‌کنم و در ابتدا این حادثه ناگوار را تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد:‌شهادت روحانی فعال و جهادی حجت‌الاسلام اصلانی که در مناطق محروم و سایر مناطق به مردم خراسان و به ویژه مشهد خدمات‌رسانی می‌کرد را تسلیت می‌گویم و برای سایر مجروحین آرزوی شفا دارم.

رئیس مجلس تصریح کرد:‌مسؤولان مربوطه باید سریعا این اتفاق را رسیدگی کرده و ضروری است که پیگیری‌ها و ریشه‌یابی‌های سریعی در خصوص عوامل داخلی و خارجی این حادثه صورت گیرد؛ پیگیری جدی آغاز شده و امیدوارم که با جدیت بیشتری پیش رود.

قالیباف خطاب به مردم ایران گفت: همه ماباید هوشیار باشیم چرا که فرصت طلبان نباید بتوانند از چنین اتفاقاتی برای بر هم زدن برادری بین ملت ها استفاده کنند. بسیاری از برادران افغان ما در راه دفاع از ایران در میدان های جنگ حضور داشتند و به شهادت رسیدند. ملت ما هوشیار بوده و هوشیار خواهد بود و چنین شیطنت هایی هرگز به وحدت و یکپارچگی امت اسلامی خدشه وارد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از موضوعات دیگر مشاهده کردیم که برادران افغان ما در جبهه مقاومت دفاع و سینه سپر کردند و حضور داشتند، از این رو ملت ما هوشیار بوده و هوشیارتر خواهند بود که اینگونه اقدامات شیطنت آمیز، هرگز اثری در وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و همچنین عزت مسلمین و عظمت و زنده بودن بیش از گذشته اسلام نداشته باشد.

نظر شما