شناسهٔ خبر: 175338 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مجلس: وزیر ورزش ناهماهنگی بین دستگاه‌ها را عامل حادثه ورزشگاه مشهد دانست

راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره حضور وزیر ورزش در این کمیسیون گفت: وزیر ورزش عنوان کرد که نبود دستورالعمل برای تعیین شرح وظایف هریک از دستگاه‌ها علت اصلی اتفاقات و حواشی پیش‌آمده در مسابقات فوتبال ایران و لبنان در مشهد بود.

به گزارش «نماینده»، احمد راستینه نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری با حضور وزیر ورزش و رئیس این فدراسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نمایندگان درخواست‌کننده بر این اعتقاد بودند که اسب‌های وارداتی به کشور از نژاد ضعیف هستند و پس از وارد شدن به کشور شناسنامه آنها دستکاری می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: نمایندگان معتقد بودند که واردات نژاد ضعیف اسب به کشور باعث می‌شود تا نژاد اسب ایرانی به تدریج ضعیف‌ و ضعیف‌تر شود و این یک آسیب بزرگ برای اسب نژاد ایرانی است.

راستینه خاطرنشان کرد: وجود شرط‌بندی و قمار در مسابقات اسب‌سواری از دیگر محورهای تحقیق و تفحص بود که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در نهایت پس از توضیحات رئیس فدراسیون، سوارکاری بنا بر این شد تا ظرف یک هفته آینده فدراسیون مستندات خود را برای پاسخ به سئوالات نمایندگان و محورهای استیضاح به کمیسیون ارائه کند و از کمیسیون نیز طبق آئین‌نامه 20 روز فرصت دارد تا نظر خود را درباره انجام یا عدم انجام تحقیق و تفحص به صحن مجلس ارائه کند. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در ادامه جلسه امروز اتفاقات پیش آمده در جریان مسابقه فوتبال بین ایران و لبنان در مشهد با حضور وزیر ورزش و جوانان و سرپرست فدراسیون فوتبال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: نمایندگان بر این اعتقاد بودند که مسئولان و دستگاه‌های مقصر در این اتفاق لازم است تا از مردم عذرخواهی کنند.

راستینه افزود: در این جلسه وزیر ورزش در توضیح آن حوادث پیش آمده در جریان مسابقه فوتبال ایران و لبنان در مشهد عنوان کرد که نبود دستورالعمل برای شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها باعث شد تا این اتفاق رخ دهد و نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها علت اصلی این حادثه بود.

وی ضمن عذرخواهی از مردم به خاطر اتفاقات پیش آمده در مسابقه فوتبال ایران و لبنان اظهار داشت: در طول یکی دو ماه گذشته موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف و از جمله در ورزش صورت گرفته ما باید گزارش جمعی از این پیشرفت‌ها به مردم ارائه کنیم و همه این اتفاقات مثبت و در کنار آن حواشی هم باید در کنار هم دیده شوند نه اینکه تمام پیشرفت‌های صورت گرفته نادیده گرفته شود و یک حاشیه به متن تبدیل شده و تا این حد برجسته شود.

نظر شما