شناسهٔ خبر: 175323 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی تصویب شد

صحن مجلس نمایندگان مجلس با کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی موافقت کردند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۶ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی با ۱۹۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

روح الله عباسپور در تشریح گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی گفت: این طرح دارای مواد متعددی است که با اصطلاحات، دستگاه های مشمول، سیاستگذاری ها، راهبردهای کلان و... پرداخته است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروزه برای مدیریت کشور، شهرداری، مسائل اقتصادی و به طور کلی امور زندگی باید از شیوه های نوین و یکپارچه سازی شده داده ها و اطلاعات ملی بهره ببریم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: امروز دیگر نمی توان کشور را به شیوه های سنتی اداره کرد، لذا اهمیت طرح مدیریت یکپارچه داده ها و اطلاعات ملی بسیار مشهود است.

وی اظهار کرد: در بحث یکگارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی، افزایش قدرت حکمرانی و حاکمیت به میان می آید، لذا برای گسترش تبادل داده میان دستگاه های مشمول قانون ضرورت یکپارچه سازی بیش از پیش مشهود می شود.

عباسپور گفت: اگر بخواهیم برنامه ای برای کشور داشته باشیم، باید به سمت یکپارچه سازی داده ها و اطلاعات ملی حرکت کنیم. امروزه پایگاه های داده و اطلاعات متعددی در کشور وجود دارد، اما به دلیل یکپارچه نبودن آنها نمی توان نیازهای کشور را به طور صحیح و به موقع برطرف کرد.

نظر شما