شناسهٔ خبر: 175314 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

باید دست‌اندازهای مسیر تولید و اشتغالزایی را شناسایی و برطرف کرد

زهره سادات لاجوردی عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نامگذاری سال جدید گفت: مسئولان باید با اقدامات جدی دست اندازهای مسیر تولید و اشتغال‌زایی دستگاه ذیربط خود را شناسایی و برطرف کرده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

به گزارش «نماینده»، زهره سادات لاجوردی عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال تولید؛دانش بنیان و اشتغالزایی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت:‌ در سال جدید با همدلی و همراهی مردم و مسئولین در تمامی شئون، شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» را سرمشق قرار می‌دهیم تا با یاری خداوند با تلاش و انگیزه مضاعف در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، گام برداریم.

وی ادامه داد: بی تردید، نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری که بر اهمیت اقتصاد درون‌زا و ظرفیت‌های داخلی تاکید دارد از سویی نشان از عدم تحقق کاملِ برنامه‌های بهبود اوضاع اقتصادی و معیشت مردم، اشتغالزایی و رفع موانع در سال‌های گذشته داشته و از سوی دیگر حاکی از اهمیت موضوع اصلاح و بهبود اقتصاد از نگاه ایشان و نیاز حال حاضر کشور است لذا این موارد باید به عنوان محور سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف در بخش‌های وابسته به موضوع اقتصاد، مدنظر مسئولین امر قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهدیم که علیرغم تاکیدات رهبری در سال‌های اخیر و درک لزوم اصلاح و بهبود شرایط اقتصادی در سطوح مختلف به خصوص در امر تولید، اشتغالزایی و رفع موانع این حوزه، هنوز در دستگاه‌های مختلف محدودیت‌هایی که سد راه تولید داخلی است، مرتفع نگردیده و تولیدکننده داخلی بجای تمرکز بر توسعه کسب و کار خود و متعاقبا توسعه اشتغال‌زایی هنوز با موانع متعددی دست به گریبان است.

وی ادامه داد: بنابراین، بر تمامی مسئولین لازم می‌دانیم تا با اقدامات جدی نقاط کور مسیر تولید و اشتغال‌زایی دستگاه ذیربط خود را شناسایی و برطرف کرده و در این راه از هیچ کوشش و سیاست‌گذاری مناسبی فروگذار ننمایند و با ایفای نقش تسهیل‌گری موثر در امور، مانع خروج یا هدر رفت سرمایه تولیدکننده و توسعه اشتغال‌زایی باشند.

این نماینده مجلس گفت: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر خود لازم می‌دانیم تا ضمن همراهی کامل با منویات رهبری و حُسن درایت ایشان در راستای رونق تولید و اقتصاد و حمایت از تولید و تولیدکنندگان، تمام قد در مسیر محقق شدن شعار سال تلاش کنیم.

لاجوردی در پایان ضمن تبریک سال نو، خاطرنشان کرد: سالی سرشار از نصرت و سربلندی را برای ملت ایران آرزو دارم، انشالله این سال مملو از برکت، رونق اقتصادی و بهبود و ارتقای معیشت مردم باشد.

نظر شما