شناسهٔ خبر: 175273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازارهای آفریقایی دریچه‌ای برای شکوفایی اقتصادی است

علیرضا سلیمی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آفریقای جنوبی اعتقاد دارد کشورهای آفریقایی ظرفیت خوبی برای کشت فراسرزمینی دارند و نباید از این مولفه چشم پوشی کرد.

به گزارش «نماینده»،علیرضا سلیمی در خصوص اهمیت توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی، گفت: آفریقا دارای ظرفیت های زیادی است و اگر کشوری در مسیر توسعه آینده خود به این قاره توجه نکند، با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر خلاف تصورات عموم، بسیاری از کشورها در حوزه کشت فراسرزمینی به کشورهای آفریقایی توجه ویژه دارند؛ به عنوان مثال آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای منطقه ای مانند عربستان در این راستا اقدامات زیادی انجام داده اند.

وی ادامه داد: همچنین کشورهای قاره آفریقا در حوزه معدن ظرفیت های بی نظیری دارند و شرکت های بسیار بزرگ بین المللی در این بخش توجه ویژه ای دارند لذا نباید از این مولفه نیز غافل شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آفریقا دارای جمعیت زیاد و بازارهای بزرگ خوبی است، افزود: این مهم در حالیست که روابط ما با کشورهای آفریقایی همواره خوب بوده و مبتنی بر منطق و عقلانیت پیش رفته است لذا با ورود به این بازارها می تواند به شکوفایی اقتصادی کمک کنیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد برای توسعه همکاری با کشورهای منطقه نیاز جدی به هماهنگی میان دستگاه هایی مانند وزارت صمت، کشاورزی و غیره است تا بتوان دستاوردهای اقتصادی و تجاری خوبی حاصل شود.

نظر شما