شناسهٔ خبر: 175216 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بهره مندی بیش از ۳۰ کشور دنیا از محصولات نظامی-دفاعی ایران

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: امروزه بیش از ۳۰ کشور دنیا از محصولات نظامی-دفاعی ایران استفاده می کنند.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار در خصوص اهمیت حضور نیروهای مسلح کشورمان در نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه، گفت: امروزه همه کارشناسان نظامی اعتقاد دارند که قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی پیشرفت زیادی کرده و در این راستا برخی از کشورها خواهان بهره مندی از این تسلیحات هستند.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قدرت ایران می تواند امنیت منطقه را تامین کند، اظهار کرد: در واقع اگر همسایگان و کشورهای منطقه در کنار همدیگر قرار بگیرند، می توانند با تکیه بر توانمندی های نظامی و دفاعی خود بیگانگان را از منطقه خارج کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بیگانگان و قدرت های فرامنطقه ای جنایات زیادی را علیه ملت منطقه انجام داده اند و این در حالیست که کشورهای منطقه باید با همگرایی دفاعی و نظامی به دنبال ایجاد ثبات باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به عصبانیت آمریکایی ها از حضور ایران در نمایشگاه یاد شده، افزود: ایران بازیگر اصلی منطقه غرب آسیا است لذا ایالات متحده نمی تواند جایگاه ایران را تحمل کند از این رو شاهد اظهارات ضدایرانی مقامات آمریکا نسبت به حضور مسئولان نظامی و غرفه کشورمان در نمایشگاه دفاعی دوحه هستیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد امروزه محصولات دفاعی و نظامی ایرانی به بیش از 30 کشور صادر می شود که نشان دهنده استقابل کشورها برای بهره مندی از توانایی های جمهوری اسلامی است.

نظر شما