شناسهٔ خبر: 175201 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اقتصاد دانش‌بنیان شتاب در مسیر خودکفایی کشور

نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت در ریل اقتصاد دانش‌بنیان کشور را در مسیر خوداتکایی بیشتر سوق داده و به این حرکت منسجم نظم و انضباط خاص می‌بخشد.

به گزارش «نماینده»، علی نیکزاد، اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم همسو با کشورهای دیگر در تحول اقتصادی گام‌های اساسی را برداریم که با تکیه بر نیروی انسانی جوان، خلاق و خوشفکر تولید دانش‌بنیان را بر تولید سنتی ترجیح داده و حرکت پرشتابی را در این بخش شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: مجلس در کنار دولت در سال مزین به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی تمام سعی و همت خود را انجام می‌دهد تا با گذر از اقتصاد سنتی، کشور را در مسیر اقتصاد مبتنی بر کارآمدی و کارایی که همان تولید دانش‌بنیان است، سوق داده و زمینه تحولات اساسی را در کشور فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی حمایت از دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مجموعه‌های فعال حوزه دانش‌بنیان را از رویکردهای اصلی در این بخش توصیف کرد و گفت: ما در توانمندی اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگر بر مؤلفه نوآوری و فناوری نیازمندیم و امیدواریم با همراهی نسل خلاق، تحصیل‌کرده و نوآور بتوانیم همسو با تحولات اقتصادی دنیا کشور را در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، خدماتی، گردشگری و… به نقطه توانمندی واقعی برسانیم.

نیکزاد افزود: کشور ما امروز به ارتقا شاخص دانش، نوآوری، آموزش و دستیابی به فناوری‌های جدید نیاز دارد تا بتوان حرکت تحولی را منطبق بر خواسته و منویات مقام معظم رهبری تحققی عینی بخشید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حرکت‌ها باید در سال مزین به تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی، نظام‌مند و با انگیزه‌های بیشتر در مسیر حمایت و تقویت تولید ملی باشد تا حرکت‌های مؤثر در سطح ملی و منطقه‌ای رقم بخورد.

نظر شما