شناسهٔ خبر: 175146 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

در مجموعه‌های تولیدی با اشتغال‌زایی بیشتر سرمایه گذاری کنیم

بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مسئله اشتغال را یک بحران در کشور دانست و گفت: اشتغال باید در راه اندازی هر مجموعه تولیدی مد نظر قرار گیرد پس باید در مجموعه‌های تولیدی سرمایه گذاری کنیم که اشتغال زایی بیشتری ایجاد کنند.

به گزارش «نماینده»، دکتر هادی بیگی نژاد با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ما در تولید و تامین نیازهای اساسی کشور در زمینه های مختلف از جمله نهاده های دامی، اقلام دامی مانند گوشت، مرغ و گندم تا برخی کالاهای ساده مانند لوازم خودرو مشکل داریم.

بیگی نژاد به موضوع دانش بنیان اشاره و مطرح کرد: ایران کشوری ثروتمند اما بی پول است یعنی ثروت خود از معادن، نفت و گاز را به پول تبدیل نمی کند و دانش بنیان می تواند ثروت آفرینی کند.

وی ادامه داد: به طور مثال دانش بنیان می تواند با تبدیل ماده اولیه معادن به آلیاژی پر کاربرد در صنایع خودروسازی، کشتی سازی و هواپیما سازی، علاوه بر ثروت آفرینی برای کشور، مانع از خروج ارز از کشور شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کار دانش بنیان تولید کالاهایی با تکنولوژی بالاست، افزود: با کمک دانش بنیان و فناوری های دانشی می توانیم زنجیره ارزش را در حوزه های مختلف معدن، پالایشگاه، پتروشیمی و یا نفت و گاز تکمیل کرده و برای کشور ثروت آفرینی کنیم.

بیگی نژاد تصریح کرد: با قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان در کنار تولید، محصولات با ارزشتری تولید شده و از خام فروشی جلوگیری می شود.

وی مسئله اشتغال را یک بحران در کشور دانست و بیان کرد: اشتغال باید در راه اندازی هر مجموعه تولیدی مد نظر قرار گیرد پس باید در مجموعه های تولیدی سرمایه گذاری کنیم که اشتغال زایی بیشتری ایجاد کنند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت تاکید کرد: گاهی اوقات ممکن است با سرمایه گذاری بالا، اشتغال‌زایی زیادی نداشته باشیم اما در مجموعه تولیدی دیگری با سرمایه گذاری کمتر، بتوانیم اشتغال‌زایی بیشتری ایجاد کنیم.

بیگی نژاد به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این قانون سال قبل تصویب شده و امسال باید به دنبال اجرای آن باشیم.

نظر شما