شناسهٔ خبر: 175117 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

نظارت مجلس بر اجرای قانون حمایت از فعالیت های دانش بنیان

دهنوی رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس گفت: مجلس بر اجرای درست قانون حمایت از کسب کارهای دانش بنیان از سوی دستگاه‌های مختلف نظارت و به دقت این موضوع را پیگیری می‌کند.

به گزارش «نماینده» سیدمحسن دهنوی در گفتگوی تلفنی با برنامه ”قرن نو، اقتصاد نو“ رادیو اقتصاد، درباره برنامه‌های فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس برای تحقق شعار سال، افزود: مجلس سال گذشته یک طرح مهم برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان مصوب کرد، البته شورای نگهبان از این طرح ایراد گرفته بود که این ایراد اسفندماه گذشته رفع شد و ان شاالله این قانون تا آخر فروردین ماه ابلاغ می‌شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: این قانون بیش از ۲۰ ماده دارد که موارد مختلف حمایت‌های مالی، حقوقی و اجتماعی و حتی حمایت‌های قضایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را شامل می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اصلی‌ترین کاری که برای مجلس تعریف کردیم، پیگیری اجرایی شدن این قانون بود، چراکه مهمتر از تصویب یک قانون، پیگیری و اجرای درست آن است.
وی افزود: اجرای درست قانون حمایت از کسب کارهای دانش بنیان را در وزارتخانه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، وزارت بهداشت، سایر وزارتخانه‌ها پیگیری می‌کنیم تا سهم دستگاه‌های مختلف از تولید دانش بنیان محقق شود.
رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس درباره میزان ایجاد اشتغال از طریق فعالیت‌های دانش بنیان هم گفت: مجلس در قانون حمایت از کسب کارهای دانش بنیان، دولت و شرکت‌های مختلف را به عبور از خام فروشی ملزم کرده است، تا شرکت‌های دانش بنیان محصولات خام از جمله نفت را به صدها محصول با ارزش افزوده برای کشور تبدیل کنند، با این اقدام تولید در کشور بالا می‌رود، اشتغال چشمگیری ایجاد و ثروت ملی برای کشور خلق می‌شود.
دهنوی در پایان تاکید کرد: مهمتر از تصویب قانون در مجلس، نظارت و پیگیری است تا قانون به درستی اجرا شود و مردم اثرات آن را ببینند وگرنه به صرف تصویب قانون و شعار، برای کشور اتفاقی نمی‌افتد.

نظر شما