شناسهٔ خبر: 175104 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

اقتصاد دانش‌بنیان زمینه را برای اشتغال جوانان متخصص فراهم می‌کند

حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد دانش بنیان با کمترین استفاده و بهره‌برداری از منابع بیشترین ثمر و نتیجه و درآمدزایی را برای جامعه به همراه دارد و از طرف دیگر زمینه را برای اشتغال جوانان متخصص فراهم می‌کند.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغالزایی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اقتصاد دانش بنیان بهترین راهکار برای رهایی از وابستگی فلج کننده اقتصادی به خارج است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: با توجه به نیروی جوان و متخصصی که در اختیار داریم می‌توانیم با بهره‌گیری از این پتانسیل در اقتصاد دانش بنیان به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابیم و زمینه را برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور فراهم آوریم.

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان با کمترین استفاده و بهره‌برداری از منابع بیشترین ثمر و نتیجه و درآمدزایی را برای جامعه به همراه دارد و از طرف دیگر زمینه را برای اشتغال جوانان متخصص فراهم می‌آورد.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: طبیعی است وقتی اشتغالزایی در کشور داشته باشیم و نیازهای کشور نیز توسط جوانان این مرز و بوم در داخل تامین شود نیاز به خارج کاهش یافته و زمینه برای استقلال اقتصادی کشور بطور کامل فراهم می‌آید.

عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: مجلس با مصوبه خود در بسته حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ریل‌گذاری در این زمینه را انجام داده و با توجه به رفع ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه این قانون مراحل پایانی خود را برای ابلاغ و اجرا طی می‌کند.

حاجی دلیگانی با اشاره به بازدیدهای رییس جمهور از کارخانجات و بررسی مشکلات آنها اظهار داشت: این بازدیدها در راستای شناسایی مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی انجام می‌شود و گامی مهم در جهت رفع این موانع و ایجاد رونق در حوزه تولید و نیز اشتغالزایی است.

نظر شما