شناسهٔ خبر: 175097 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پذیرش توافق احتمالی وین در مجلس منوط به تأمین منافع ملی است

کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نتایج مذاکرات وین در صورت تأمین منافع پایدار کشورمان از سوی خانه ملت مورد پذیرش خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی  با اشاره به مراحل نهایی مذاکرات برجامی در وین، عنوان کرد: مذاکرات خوب از نظر ما مذاکراتی است که تأمین کننده منافع استراتژیک کشور در حوزه های گوناگون باشد.

نماینده مردم بابل در مجلس با تأکید بر عزم قاطع دولت در حفظ چارچوب‌های تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: رعایت خطوط قرمزهای برجامی شرط اساسی برای قبول نتایج مذاکرات از سوی مجلس است.

وی گفت: زورگویی و زیاده خواهی آمریکا در مذاکرات نمی تواند در عزم قاطع کشورمان برای حفظ منافع ملی اثر سوء بگذارد.

کریمی فیروزجایی با اظهار اینکه مذاکره ابزار موثر عرصه دیپلماسی است یادآور شد: مذاکره کنندگان ایرانی در وین تاکنون نشان دادند که حفظ عزت، مصلحت و حکمت را در میز مذاکرات اصل محوری می‌دانند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: آمریکا غیر قابل اعتماد و بدعهد ترین کشور جهان است که همواره به منافع دیگران چشم طمع دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه میدان و دیپلماسی برای دنیا ثابت شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به مشکلات و چالش های اقتصادی کشور افزود: تنها راه برون رفت از انبوه مشکلات اقتصادی تکیه بر توانایی‌ها وظرفیت های بی شمار داخلی است.

وی با اشاره به همراستایی دولت و مجلس برای مقابله با تحریم های ظالمانه استکبار  علیه کشورمان افزود: لایحه بودجه سال آینده مبتنی بر توانایی ها و پتانسیل های داخلی و با فرض حفظ تحریم ها تدوین و تصویب شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم گفت: تدابیر شایسته دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در اصلاح فرآیندهای مدیریتی و برنامه ای، راهها را برای فتح قله های پیشرفت و اقتدار هموار کرده است.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: راهکارهای عبور از چالش های بنیادی کشور در عرصه حکمرانی، شناسایی و برای بهبود فرآیندها روی میز مسئولان قرار دارد.

نظر شما