شناسهٔ خبر: 175095 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

روش‌های تولید دانش‌بنیان کم‌هزینه‌ و پرسود است

سعیدی ضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روش‌های تولید دانش‌بنیان کم هزینه‌تر است، گفت: جوانان ایرانی ثابت کرده‌اند که در حوزه خلاقیت و طرح‌های دانش‌بنیان از بقیه کشورها جلوتر هستند.

به گزارش «نماینده»، معین‌الدین سعیدی  در مورد شعار سال تولید دانش‌بنیان و اشتغالزایی افزود: این چندمین سال است که حضرت آقا بحث تولید را محور شعار سال قرار می‌دهند و این رویکرد و توجه مقام معظم رهبری به بحث تولید و اشتغالزایی در کشور است.  

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امسال هم حضرت آقا موضوع دانش‌بنیان را مطرح کردند در واقع با ورود به قرن جدید روش‌های تولید نسبت به گذشته متفاوت شده است و نگاه نویی نسبت به تولید و غیر از روش‌هایی سنتی شکل گرفته است.

سعیدی با بیان اینکه طرح شرکت‌های دانش‌بنیان هم هزینه تولید را کم می‌کند و هم کیفیت تولید را بالا می‌برد، گفت: با روش‌های نو فناورنه و ابتکارات جدید تولیدات در عرصه جدید با سبک و سیاق متفاوتی اجرا می‌شود در همین راستا مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید دانش بنیان را در ماه‌های اخیر در صحن مطرح کرد و این نشان می‌دهد که رویکرد کلی نظام توجه به حوزه دانش بنیان است.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی رهبر انقلاب تصریح کرد: در همین راستا مقام معظم رهبری هم موضوع  دانش‌بنیان را به عنوان شعار سال انتخاب کردند زیرا در روش‌های جدید تولید و هزینه‌ها کمتر می‌شود و جوانان ایرانی هم ثابت کرده‌اند که در حوزه خلاقیت و طرح‌های دانش‌بنیان از بقیه کشورها جلوتر هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین با توجه به فرایند تحریمی این شیوه می‌تواند اثرات خود را در اقتصاد نشان دهد و با این شعاری که حضرت آقا فرمودند همه ما باید با توجه به حوزه دانش بنیان تولید را به حداکثر برسانیم تا بتواند اثرات خود را در رونق تولید و اشتغالزایی و اشتغال کشور داشته باشد.

سعیدی بازدید رییس جمهور از کارخانجات تعطیل را در راستایی حمایت از اشتغال و تولید کشور عنوان کرد و گفت: آیت‌الله رییسی زمانی که در قوه قضاییه بودند بحث حمایت از تولید جز رویکردهای جدی وی بوده است و در شرایط فعلی هم تیم اقتصادی دولت با تمام توان جهت حمایت از شرکت‌ها و تولید از کارخانجات متعددی بازدید می‌کند و با رصد مشکلات دستور فعالیت در حوزه تولید را صادر می‌کند اما در این راستا لازم است که توجه به حوزه صادرات و بازارچه‌های مرزی در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی انتخاب شعار سال را با توجه به شرایط فعلی کشور، بسیار مطلوب و مناسب دانست و گفت: با درایتی که مقام معظم رهبری نسبت به شرایط کشور دارند توجه به شرکت‌های دانش بنیان را به عنوان شعار سال انتخاب کردند امیدواریم این موضوع به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

نظر شما