شناسهٔ خبر: 175041 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سفره مردم را به مذاکرات گره نزنیم/ غربی‌ها قابل اعتماد نیستند

امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تحریم‌ها را دور بزنیم و نباید معیشت و سفره مردم را به مذاکرات گره بزنیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی ، درباره روند مذاکرات وین، گفت: کشورهای غربی و به ویژه آمریکا اصلاً مورد اعتماد نیستند. درست است الان آمریکایی اصرار دارند که با مقامات کشورمان به صورت مستقیم مذاکره کنند، اما سابقه بدعهدی آن‌ها کاملاً مشخص است و نمی‌توان گفت که در آینده به همه آن چیزی که امروز مطرح می‌کنند و وعده می‌دهند، عمل خواهند کرد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران تاکید کرد که هر توافقی باید در چارچوب قانون مصوب مجلس باشد. باید از طرف غربی تضمین‌های لازم گرفته شود و راستی آزمایی لغو تحریم‌ها نیز مسئله‌ای حائز اهمیت است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال، اگر بخواهیم با کشتی‌های خود نفت صادر کنیم، چندین ماه طول می‌کشد تا پول آن به بانک‌های ما بازگردد و بر این اساس راستی آزمایی لغو تحریم‌ها چند ماه زمان می‌برد و این موضوع جزو خطوط قرمزی است که باید در مذاکرات رعایت شود.

جعفری بروجنی ادامه داد: به هیچ وجه مشخص نیست طرف غربی تا چه حد برای آنکه پای توافق بیاید، مصمم است اما امیدواریم بتوانیم در مذاکرات به نقطه مطلوب برسیم و تیم مذاکره کننده کشورمان تمام سعی خود را در این راستا انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نظارت‌های خود را بر روند مذاکرات انجام می‌دهد و حتماً باید مذاکرات در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باشد. باید خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات رعایت شود و ما باید به منافع خود دست یابیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مذاکرات ما باید هوشیاری و درایت لازم را داشته باشیم و نباید راه رفته را دوباره طی کنیم. البته در کنار مذاکرات، ما همه تلاش خود را برای دور زدن تحریم‌ها انجام می‌دهیم و دولت در این زمینه به خصوص در دور زدن تحریم‌های نفت موفق بوده است.

جعفری بروجنی با بیان اینکه ما نباید معیشت مردم را به مذاکرات و توافق گره بزنیم، متذکر شد: این مسیر در سال‌های قبل طی شد که اشتباه بود. ما باید بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم. وضعیت کشور را مدیریت کنیم و نباید معیشت و سفره مردم را به مذاکرات گره بزنیم.

نظر شما