شناسهٔ خبر: 175000 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خنثی‌سازی تحریم‌ها با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان/از تولیدحمایت شود

راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم در راستای خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها گام برداریم.

به گزارش «نماینده»احمد راستینه ، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، اظهار داشت: دولت و مجلس باید با هم‌افزایی در جهت حمایت از تولید با محوریت شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین گام بردارند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته و با سیاست‌گذاری‌های دقیق و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در بحث ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از واحدهای فناورانه و حمایت از علم و دانش مبتنی بر نیاز صنعت تبدیل به یک فرهنگ و گفتمان دقیق علمی در کشور شده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم به سمت اشتغال پایدار حرکت کنیم، ناگزیر باید به سمت حمایت از واحدهای فناور، شرکت‌های دانش بنیان و تولید علم و دانش برویم. یکی از اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته سیاست‌گذاری شد، حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل جدید بود که این دانشگاه‌ها نیاز صنعت را در یک نظام مسئله‌یابی کشف می‌کنند و با ایجاد پارک‌های علم و فناوری به سمت پاسخگویی نیاز صنعت و سایر واحدهای تولیدی حرکت می‌کنند.

وی افزود: از محل این سیاست‌گذاری امروز بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان در کشور شکل گرفته و شرکت‌های دانش بنیان که غالباً به واسطه جوانان نخبه و دانشمندان جوان خلق شده‌اند، ظرفیت بی‌نظیری را برای تولید پایدار و حرکت به سمت ایجاد اشتغال شکل می‌دهند.

راستینه گفت: در روزگاری که ما به واسطه سیاست‌های سلطه جویانه غرب در تحریم قرار داریم، می‌توانیم با توسعه شرکت‌های دانش بنیان در راستای خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها گام برداریم و از سوی دیگر می‌توانیم نیاز کشور را در بخش فناوری‌های نوین را برطرف کنیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این راستا مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ طرح جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد و گام بلندی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برداشت. این قانون مترقی می‌تواند با هدف‌گذاری در سال ۱۴۰۱ و با سیاست‌های هوشمندانه‌ای که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، جهش بزرگی را در تولید مبتنی بر فناوری‌های نوین رقم بزند.

وی ادامه داد: وظیفه دولت و مجلس این است که با هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف، از شرکت‌های دانش بنیان حمایت همه جانبه و قاطعانه داشته باشند. همچنین ما نیازمند ایجاد یک رابطه قوی میان دستگاه دیپلماسی کشورمان با وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری هستیم.

راستینه تاکید کرد: ما نیازمند توسعه کاردان‌های اقتصادی خود در سفارتخانه‌ها هستیم و اگر به سمت معرفی دقیق توانمندی‌های علمی شرکت‌های دانش بنیان و محصولاتی که در مرزهای علم و دانش تولید می‌شود حرکت کنیم، عرصه رقابت بین شرکت‌های دانش بنیان خود با سایر شرکت‌های بزرگ بین المللی را فراهم می‌کنیم. در این رقابت آنچه می‌تواند دستاورد بزرگ اقتصادی ما باشد، نشان دادن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید مبتنی بر شرکت‌های دانش بنیان برای رسیدن به اشتغال پایدار یک سیاست‌گذاری دقیق و هوشمندانه برای نقش آفرینی جوانان ما در گام دوم انقلاب اسلامی و حرکت به سمت اقتصاد کمتر آسیب‌پذیر و رسیدن به بازدارندگی در برابر تحریم‌ها و خنثی‌سازی تحریم‌ها خواهد بود.

نظر شما