شناسهٔ خبر: 174997 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بابایی کارنامی:پیش بینی صندوق پیشرفت و عدالت برای اشتغال آفرینی

علی بابایی کارنامی رییس فراکسیون کارگری مجلس اعتقاد دارد رفع نرخ بیکاری ۱۵ درصد در گرو اشتغال آفرینی با همکاری بخش خصوصی و همه دستگاه های اجرایی است.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سال جدید، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر" تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، گفت: طی سال های گذشته رهبر انقلاب بارها بر موضوع توجه به تولید داخلی تاکید کردند زیرا راه اندازی کسب و کارها و رونق در این عرصه، موجب توسعه اقتصادی در کشور می شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه کشورها درصدد توجیه چرخه اقتصادی خود هستند زیرا علم و فناوری پیشرفت کرده و باید هزینه تولید کاهش یابد، اظهار کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد فعالیت دانش بنیان ها در حوزه تولید می تواند موضوع یاد شده را عملیاتی کند و زمینه سودآوری بیشتر را رقم بزند.

وی  با تاکید بر اینکه همه فعالیت های حوزه کسب و کار باید منجر به اشتغالزایی شود، ادامه داد: در سخنان رهبر انقلاب تاکید شد مسئولان به شعاری به موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نپردازند لذا همه قوا و دستگاه های اجرایی دارای وظیفه سنگینی هستند و باید با همراهی و تعامل با بخش خصوصی در این راستا گام های موثرتری را بردارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  با اشاره به اینکه در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ به طور جدی اعتباراتی برای اشتغال آفرینی پیش بینی شده است، افزود: بنابراین دولتمردان باید کارگروه تخصصی  پیگیری شعار سال جاری با حضور نمایندگان مجلس تشکیل دهند و به طور روزانه موانع بر سر راه را احصاء و برطرف کنند زیرا دیگر هیچ بهانه ای پذیرفته شده نیست.

بابایی کارنامی گفت: نباید فراموش کرد تولید با حمایت از کارگران می تواند توسعه یابد از این رو باید سیاست های حمایتی و تشویقی پیش بینی شود؛ البته در این راستا صندوق پیشرفت و عدالت استانها از سوی دولت تشکیل شده و در قالب قرارگاه اشتغال بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان در اختیار دارد تا بتوان در سراسر کشور شاهد توسعه و پشرفت باشیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری بیش از ۱۵ درصد را تجربه کرده ایم که رفع این مهم به دغدغه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد مطالبه رهبر انقلاب، بیان مطالبه بحق مردم است./

نظر شما