شناسهٔ خبر: 174993 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جوکار: حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی موجب ایجاد امید و رفاه اجتماعی می‌شود

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد با حمایت از تولید ملی و داخلی، نرخ بیکاری در کشور کاهش می یابد و غرور ملی نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار، ضمن گرامیداشت  فرارسیدن سال جدید، با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر" تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین "، گفت: امروزه کشور با مشکلات متعددی مواجه است زیرا فناوری آنها در اختیار بیگانگان است لذا برای عبور از آنها باید به فناروی های داخلی دست یابیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باتوجه به وجود تحریم های یکجانبه و ظالمانه غربی ها خصوصا آمریکایی ها، باید با حمایت از دانش بنیان ها بتوان بسیاری از نیازهای کشورمان را در داخل تامین کنیم و به بومی سازی فناوری بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی موجب ایجاد امید، رفاه اجتماعی و افزایش سرانه های خانوار می شود، ادامه داد: در واقع با حمایت از تولید ملی و داخلی، نرخ بیکاری در کشور کاهش می یابد و غرور ملی نیز افزایش خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند عزم جدی دستگاه های متولی است، افزود: قوه مقننه در سال گذشته قانون حمایت از دانش بنیان ها و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را تصویب کرد که امیدواریم این امر ازسوی قوه مجریه عملیاتی شود تا شاهد رونق اقتصادی و اشتغالزایی در کشور باشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک با توجه به همدلی که در کشور میان مردم و مسئولان وجود دارد، در سال جاری می توان شاهد شکوفایی در همه عرصه ها خصوصا اقتصادی بود.

نظر شما