شناسهٔ خبر: 174990 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فتح قله‌های موفقیت با شعار تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمایشات خود را در ابتدای قرن با فرهیختگی و بکارگیری دانش و بهره مندی از توانایی‌های خردمندانه ملت ایران آغاز کردند، این فرمان جدید برای حرکت ایرانیان در ارتقای جایگاه خود در صحنه اقتصاد بین الملل و تولیداست که می‌تواند سنگ بنای پیشرفت ملت ایران باشد.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی، در مورد نامگذاری سال جدید «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت:  نامگذاری سال ۱۴۰۱ هجری شمسی با رویکرد تولید بر محوریت سازش و خلق ثروت از دانش و خرد شکل گرفته است، تحقق این شعار در کشور ما که سرمایه اجتماعی تحصیلکرده  دارد؛ امری ممکن است.

نماینده مردم اصفهان در ادامه افزود: این فرمان جدید برای حرکت ایرانیان در ارتقای جایگاه خود در صحنه اقتصاد بین الملل و تولید است که می‌تواند سنگ بنای پیشرفت ملت ایران باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: اکنون ایران با داشتن مراکز علمی توانمند، پژوهشی و عرصه‌های مختلف دانش بنیان می‌تواند کارهای عظیمی را برنامه‌ریزی کند؛ ما در چنین عصری فرمانی را به عنوان یک شعار ملی در پیش رو داریم که چند هفته قبل ماهواره‌ای را به فضا ارسال کردیم.

وی تصریح کرد: در عرصه امنیت توانسته‌ایم بالاترین حد فناوری‌های دفاعی را آزمایش کرده و با در اختیار داشتن بیشترین نیروی انسانی با مهارت و فناوری‌های مدرن در دنیا، جهش ایران را در عرصه علم ، فناوری، تولید و خودکفایی مقتدرانه پیش ‌ببریم.

نماینده مجلس یازدهم  تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی با تمام توان شعار سال را در سرلوحه عرصه قانونگذاری و نظارت قرار می‌دهد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس هر کدام به نوبه خود تلاش خواهند کرد تا رویکرد انقلابی برای تحقق شعار سال به نحوی مطلوب به سرانجام برساند.

مقتدایی در مورد تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان در مجلس اظهار کرد: گام‌هایی که در خصوص تصویب جهش تولید دانش بنیان در مجلس یازدهم برداشته شد در سال ۱۴۰۱ تقویت خواهد شد؛ مجلس گزینه‌های قابل توجهی برای تحقق شعار سال روی میز دارد که در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز پیش بینی شده است و می‌توانیم جهش و حرکت‌های مبتنی بر شتاب برای تحقق تولید دانش بنیان و اشتغالزایی در کشور داشته باشیم .

مقتدایی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم تمام توان خود را برای دستیابی به حد مطلوب تولید و بهره‌مندی از دانش مبتنی بر مشارکت علمی و بهره گیری از دانش جهانی بکار می‌گیرد تا پیوند عمیق‌تری با دانشجویان، نخبگان و فرهیختگان داخل و خارج از کشور را داشته باشد.

نظر شما