شناسهٔ خبر: 174977 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

شریعتی با اشاره به نامگذاری سال 1401 در گفت وگو با نماینده:

برای رقابت با تولیدات جهانی باید تولید دانش بنیان داشته باشیم/تولید بیشتر یعنی افزایش ارزش پول ملی

شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه برای رقابت با تولیدات جهانی باید تولید دانش بنیان داشته باشیم، گفت: باید موانع تولید را برداشت و قوانین فرسوده را به روز کرد.

غلام رضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «نماینده» با اشاره به نامگذاری سال 1401 با عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» توسط رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: در خصوص شعار سال اگر قریب به 10 سال به عقب بازگردیم، یکی از اصول اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند، تولید دانش بنیان بود و فرمایش جدید مقام معظم رهبری ناظر به آن راهبرد اقتصاد مقاومتی است.
عضو هیئت رئیسه فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی مجلس با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم تولیدی داشته باشیم که با سایر تولیدات در کشورهای مختلف دنیا رقابت کند باید تولید ما یک تولید دانش بنیان همراه با خلاقیت و نوآوری باشد، گفت: سرعت علم در دنیا در حال فزونی است از این رو ناچاریم هر تولیدی که انجام می دهیم با توجه به نوآوری های روز باشد.
وی بر همین اساس تصریح کرد: این موضوع که اجناس تولیدی ما در کشور امکان رقابت با صحنه بین الملل را داشته باشد بسیار مهم است؛ درب های اقتصاد کشور را نمی توان بست و ناچاریم واردات داشته باشیم؛ اگر در  داخل کشور تولیدات ما فارغ از موضوع دانش بنیان باشد یقیناً در چرخه رقابت با سایر محصولات دنیا باز می میماند و اقتصاد دچار مشکل می شود.
*هرگاه تولید بیشتر باشد ارزش پول ملی کشور افزایش می یابد
شریعتی در ادامه به موضوع تولید اشاره و تصریح کرد: امروز همه راجع به پول ملی کشور دغدغه داریم که اساس آن باید بر پایه تولید باشد چراکه هرگاه تولید بیشتر باشد ارزش پول ملی کشور افزایش می یابد از این رو رهبر انقلاب به یک اصل اساسی در اقتصاد اشاره کردند.
عضو کمیسیون عمران مجلس در عین حال یکی از موضوعات اساسی در بحث تولید را برداشتن موانع از راه تولید کننده دانست و گفت: به جای قوانینی که مربوط به تکنولوژی ها فرسوده و عقب افتاده بودند لازم است همزمان با ورود تکنولوژی های جدید همه ارکان تولیدی در کشور مثل وزارت صنعت، معدن، تجارت، سازمان محیط زیست کشور، متناسب با شرایط روز قواعد خود را به روز کنند تا تولید کننده بتواند راحت تولید کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در جنگ اقتصادی همه ارکان کشور و قوای سه گانه باید مثل دوارن جنگ 8 ساله که همه تابع امام (ره) بودند امروز هم مثل یک سرباز بدون یک لحظه درنگ تابع فرمان حکیمانه رهبر انقلاب باشیم  چرا که دنیا بدون وقفه رو به جلو می رود و هر لحظه درنگ به ضرر اقتصاد کشور است؛ امیدواریم شعار امسال رهبر معظم انقلاب مورد عنایت همه مسئولان دولتمردان و نمایندگان مجلس قرار گیرد.
انتهای پیام/

نظر شما