شناسهٔ خبر: 174910 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حامیان تروریست‌های داعشی نمی‌توانند ایران را تهدید منطقه بدانند

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده مردم خمین در مجلس گفت: بیانیه مشترک عربستان و مصر برای رسیدگی به برنامه موشکی ایران بر خلاف اصل حسن‌همجواری است.

به گزارش «نماینده»،علیرضا نظری در واکنش به بیانیه مشترک عربستان و مصر برای رسیدگی به برنامه موشکی ایران، گفت: این اقدام بر خلاف اصل حسن‌همجواری بوده و با رویکرد اخیر سعودی ها برای برگزاری مذاکره منافات دارد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران موجب ثبات منطقه شده است، اظهار کرد: چطور سران سعودی و مصر عنوان می کنند تمام فعالیت‌های کشورمان بی‌ثبات‌کننده است؛ در واقع آنها از نابودی داعش توسط ایران اسلامی ناراحت هستند زیرا خودشان این گروه تروریستی افراطی را حمایت مالی و اطلاعاتی می کردند.

وی با بیان اینکه امنیت خلیج فارس در گرو همکاری و تعامل همسایگان قرار دارد، ادامه داد: متاسفانه این مهم در حالیست که برخی کشورهای منطقه درصدد بهره گیری از ظرفیت های کشورهای فرامنطقه ای هستند که این موضوع خودش مهمترین عامل تهدیدآمیز در خلیج فارس محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد اگر سعودی ها به دنبال برقراری صلح و آرامش در منطقه هستند، می توانند دست از تجاوزگری به یمن بردارند و به امور داخلی خودشان رسیدگی کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ادعاهای بی اساس این دو کشور در خصوص پرونده هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: فعالیت های هسته ای کشورمان مطابق قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی است و هیچ کشوری نمی تواند صداقت ایران در این عرصه را نادیده بگیرد./

نظر شما