شناسهٔ خبر: 174872 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیش بینی تعدیل قیمت گوشت قرمز طی روزهای آینده

اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات دام زنده و واردات گوشت گرم، پیش بینی می شود؛ طی روزهای آینده قیمت گوشت قرمز متعادل می‌شود.

به گزارش «نماینده»، پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص وضعیت تامین بازار میوه و گوشت قرمز شب عید و ماه مبارک رمضان، گفت: وظیفه تنظیم بازار محصولات کشاورزی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت که خوشبختانه در سال جاری با اجرای قانون تمرکز وظایف، این حوزه به وزارت جهاد کشاورزی برگردانده شد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از وضعیت بازار با توجه به نزدیکی ایام عید و ماه مبارک رمضان مراقبت و رصد بیشتری صورت بگیرد تا در تامین کالاهای ضروری مردم مشکلی رخ ندهد، ادامه داد: خوشبختانه کشور در زمینه تولید سیب و مرکبات وضعیت خوبی دارد، همانند هر سال بخشی از این محصولات توسط وزارت جهاد کشاورزی ذخیره سازی شده تا بتوانند با استفاده از آن بازار را تنظیم کنند.

48 هزار تن پرتقال و سیب برای تنظیم بازار شب عید ذخیره سازی شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی 48 هزار تن پرتقال و سیب برای تنظیم بازار شب عید ذخیره سازی شده است، عنوان کرد: نظارت‌هایی در حال انجام است تا محصولات خریداری شده برای تنظیم بازار شب عید از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار باشند.

محصولات تنظیم بازاری باید 20درصد پایین تر از نرخ بازار عرضه شوند

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، موضوع تنظیم بازار شب عید کمیته‌ای راهبردی دارد که در آن یک هفته قبل از عرضه میوه قیمت را تعیین می‌کنند و این قیمت باید 20 درصد پایین تر از نرخ بازار باشد، تصریح کرد: در زمینه تامین گوشت قرمز و سایر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی قرارگاه امنیت غذایی را تشکیل داده که هر روز در آن قیمت و نحوه تامین کالاهای اساسی رصد و پایش می‌شود.

اوسطی با تاکید بر اینکه در حال حاضر صادرات دام زنده ممنوع و واردات گوشت گرم آزاد شده است، عنوان کرد:پیش بینی می شود با توجه به شرایط موجود طی روزهای آینده قیمت گوشت قرمز متعادل می‌شود، در سال جاری به واسطه خشکسالی‌ها عرضه دام بیشتر بود و این روند عرضه تداوم پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به بازدیدهای انجام شده، کالاهای مورد نیاز ایام ماه مبارک رمضان نیز به میزان کافی تهیه و تامین شده است.

نظر شما