شناسهٔ خبر: 174863 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

قاضی زاده هاشمی: ماموریت اصلی ما فرهنگ سازی جهاد تبیین برای جوانان است

«سیداحسان قاضی زاده» نماینده فریمان در حاشیه بازدید از تحریریۀ نماینده نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مجامع مردمی و گروه های اجتماعی، سازمان ها و ارگان های نهادهای سه گانه مخاطب جهاد تبیین هستند و لازم است فرهنگ سازی این گفتمان برای جامعه به خصوص جوانان ماموریت اصلی ما باشد.

به گزارش «نماینده»، سید احسان قاضی زاده هاشمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از اقدام قاطع و مقتدرانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب در هدف قراردادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست ها در اربیل عراق که اقدامی مبتنی بر منشور ملل متحد است و در جهت تامین امنیت و آرامش مردم ایران می باشد تشکر می کنم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و همچنین عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید نمایم در هیچ کدام از این دو کمیسیون مصوبه ای مبنی بر اختصاص بودجه ای برای جهاد تبیین نداشته ایم و دو پیشنهاد در قالب اصلاح کل و الحاق به بند (ی) تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در صحن مجلس مطرح شد که هر دو کمیسیون با آن مخالف بودند. چرا که معتقدیم کلیدواژه هایی که مقام معظم رهبری در جهت گفتمان سازی مطرح می کنند، یک تکلیف اعتقادی و انقلابی برای همه دستگاه ها است نه حق انتفاعی برای دست بردن در بیت المالی که برای نیازهای مردم در نظر گرفته شده است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم یادآور شد: سابق بر این هم در خصوص سایر فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد چنین انحرافاتی بودیم؛ در گفتمان گام دوم انقلاب شاهد آن بودیم که برخی از افراد در مجلس گذشته به دنبال راه اندازی پژوهشکده و اندیشکده و ساختارسازی با پول بیت المال بودند که با آن مخالفت کردیم. یا در گفتمان مبارزه فساد اقتصادی شاهد آن بودیم که برخی به دنبال راه اندازی سازمان مبارزه با فساد اقتصادی و دریافت درصد بالای حق السهم و حق الکشف برای کارکنان دستگاه های اجرایی برای کشف فساد بودند که هر دو موضوع مبارزه با فساد اقتصادی را به انحراف می برد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت: همه مجامع مردمی و گروه های اجتماعی، سازمان ها و ارگان های نهادهای سه گانه مخاطب جهاد تبیین هستند و لازم است فرهنگ سازی این گفتمان برای جامعه به خصوص جوانان ماموریت اصلی ما باشد. یادمان باشد که جهاد تبیین خود نیاز به تبیین دارد. رسالت اول ما در جهاد تبیین اعتماد به نسل نو و جوان ایرانی است. بیان واقعیات و دستاوردهای علوم و فنون و توسعه و پیشرفت به نسل های متولد دهه های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ است که باورمندی آنها را به ایران و انقلاب اسلامی مضاعف نماید. نسل نویی که زندگی شرافتمندانه، کار و تحصیل تعلق خاطر او را به این آّب و خاک بیشتر و تمایل او را به مهاجرت از این سرزمین کمتر می نمایند.

نماینده فریمان در ادامه در خصوص مسائل حوزه انتخابیه اش، از دولت انقلابی بابت تفکیک مناطق آزاد تجاری و اقتصادی سرخس، دوغارون و مازندران تشکر کرد و از کمیسیون اقتصادی خواستار تسریع در بررسی این لایحه شد.

وی با اشاره به خرابی جاده های حوزه انتخابیه به خصوص مشکلات موجود در ۳۰ کیلومتری ابتدایی محور مشهد- سرخس که به جاده مرگ شناخته می شود، اظهار کرد: مدت های مدیدی است که روزانه شاهد تصادف های ناگوار جاده ای و خسارات جانی فراوانی هستیم که از ریاست سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی تقاضا دارم با اقدامات جهادی نسبت به حل این معضلات اقدام کند.

قاضی زاده  خاطرنشان کرد: در پاییز و زمستان امسال ورود ریزگردها و گرد و غبار به شمال شرق کشور به خصوص شهرستان سرخس ناشی از عدم نظارت سازمان محیط زیست و منابع طبیعی لحظه به لحظه برای سلامت شهروندان مخاطره ایجاد کرد و به نظر می رسد برای آن دو راه حل وجود دارد، راه داخلی احیای مراتع و فضای سبز منطقه و اجرای طرح های مقابله با کانون های گرد و غبار داخلی است و راهکار خارجی آن نیازمند پیگیری دقیق رایزنی های در حال انجام برای مقابله با کانون خارجی گرد و غبار در صحرای ترکمنستان است که نیازمند پیگیری ویژه وزارت امور خارجه، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: سد شوریجه به عنوان پروژه ملی آب های مرزی نیازمند تامین اعتبارات از طریق صندوق توسعه ملی و همچنین توجه ویژه وزارت نیرو است که امیدوارم وزیر نیرو تکمیل آن را در اولویت های کاری خود در دولت سیزدهم قرار دهد.

نماینده فریمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حوزه صنعت نیز از وزیر صمت خواستارم با نگاه ویژه در حوزه سرمایه گذاری به واحد بزرگ صنعتی خراسان رضوی در قالب  واحد ذوب و ورق در فریمان و طرح نجات رودخانه کشف رود در حل مشکل فاضلاب شهرک صنعتی چرم شهر از طریق سرمایه گذاری شرکت شهرک های صنعتی در بخش رضویه، بخشی از موانع موجود بر سر راه صنعت گران منطقه را بردارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: می خواهم صدای اعتراضی مردم حوزه انتخابیه از مجموعه عملکرد بنیاد مسکن باشم، افزایش بیش از حد و بدون معیار هزینه کارشناسی که از مردم دریافت می شود و در ازای آن هیچ خدماتی ارائه نمی شود و از سوی دیگر عدم بازنگری طرح های هادی روستایی که زندگی بسیاری از روستاییان را مختل کرده است، نارضایتی بسیاری را از مجموعه بنیاد مسکن در پی داشته که امیدوارم مدیران این مجموعه این روند را اصلاح کنند. امیدوارم با همکاری دولت در روزهای پایانی سال برنامه منسجم و اقدام جهادی برای رفع مشکلات معیشتی مردم در نظر گرفته شود.

نظر شما