شناسهٔ خبر: 174842 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دنبال توافق به هر قیمتی نیستیم

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: هدف ما از مذاکرات یک توافق خوب است و ما به هیچ وجه به‌دنبال توافق به هر قیمتی نیستیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: هدف ما از مذاکرات یک توافق خوب است و ما به هیچ وجه به‌دنبال توافق به هر قیمتی نیستیم.

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: متاسفانه تیم مذاکره کننده دولت قبل و آقای ظریف به‌دنبال توافق به هر قیمتی بودند که این اقدام آنها باعث شد تا هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل شود.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: هزینه‌هایی که بر اثر برجامِ ظریف و روحانی به کشور تحمیل شد محدود به آن زمان نبود و تعهدات پذیرفته شده توسط تیم مذاکره کننده روحانی باعث شد، کار تیم مذاکره کننده فعلی نیز سخت شود و این تیم نیز با محدودیت‌هایی در مذاکرات مواجه باشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه به دنبال توافق به هر قیمتی نیستیم اگر بناست توافقی انجام شود باید دانش هسته‌ای ایران در این توافق حفظ و همچنین همه تحریم‌ها برداشته شود.

وی افزود: علاوه بر این باید تضمین لازم از آمریکا و متحدانش برای انجام تعهدات‌شان در توافق اخذ و راستی‌آزمایی درباره انجام تعهدات  آنها  انجام شود.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام خسارات زیادی داشت،لذا در توافق پیش‌رو که باید یک توافق خوب باشد باید جبران این خسارات نیز مد نظر قرار گیرد.

نظر شما