شناسهٔ خبر: 174834 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بیانیه ریاض و قاهره دخالت آشکار در امور داخلی ایران است/ توان موشکی ایران بیانگر قدرت بازدارندگی است

سرگزی رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس گفت: بیانیه ضدایرانی ریاض و قاهره نشان دهنده حرکت بر خلاف مسیر عرف بین الملل و دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی است.

به گزارش «نماینده»، محمد سرگزی در واکنش به بیانیه مشترک عربستان و مصر برای رسیدگی به برنامه موشکی ایران، گفت: این روزها کشورهای دنیا به سمت گفت و گو و بکارگیری دسپلماسی حرکت می کنند و به نوعی حاکمیت کشورها را مورد احترام قرار می دهند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: این مهم در حالیست که در بیانیه ریاض و قاهره نشان دهنده حرکت بر خلاف مسیر عرف بین الملل و دخالت آشکار در امور داخلی ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سعودی ها و مصر در زمین دشمنان ایران اسلامی از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی می کنند که این مهم به ضرر آنها تمام خواهد شد، ادامه داد: این مهم در حالیست که ایران بر اساس دیدگاه دینی هیچگاه به کشوری تجاوز نکرده است و درصدد بدخواهی برای هیچ یک از همسایگانش نبوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه همه کشورها برای ایجاد امنیت و ثبات سرزمین‌شان درصدد تقویت توانمندی دفاعی خود هستند که ایران نیز در این راستا اقدامات مختلفی کرده است، افزود: بنابراین شاهد توسعه توانمندی موشکی از سوی کشورمان هستیم که موجب افزایش قدرت بازدارندگی در مقابل دشمنان و بدخواهان شده است.

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد هیچ یک از اقدامات دشمنانه علیه کشورمان از جمله صدور چنین بیانیه هایی نمی تواند ایران را از مسیر خود باز دارد.

نظر شما