شناسهٔ خبر: 174761 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت روحانی، فقر مطلق را افزایش داد/کالا برگ الکترونیک راهکار مبارزه با فقر

ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف به دهک‌بندی اقشار مختلف جامعه شده است تا براساس این دهک‌بندی به خانوارها کالابرگ الکترونیک اختصاص یابد.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی درخصوص تلاش دولت برای ریشه‌کن کردن فقر مطلق گفت: با پیروزی انقلابی اسلامی اولین گام برای مبارزه با فقر مطلق برداشته شد و براساس آمار بین‌المللی اختلاف طبقاتی پس از انقلاب اسلامی به میزان زیادی کاهش یافته است.

نگاه سرمایه داری دولت روحانی موجب افزایش اختلاف طبقاتی شد

نماینده مردم تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل تورم شدید و نوع نگاه دولت به عدالت و اقشار مستضعف، به شدت شکاف طبقاتی افزایش یافت. در هشت سال دولت تدبیر شاهد بودیم که نرخ فقر مطلق و اختلاف طبقاتی به شدت افزایش یابد زیرا دولت روحانی نگاه سرمایه‌داری داشت.

ابوترابی درخصوص نگاه دولت انقلابی برای کاهش فقر مطلق اظهار کرد: دولت با حذف رانت ارزی گام دوم اجرای هدفمندی یارانه را برخواهد داشت تا به صورت هدفمند به دهک‌های مختلف جامعه یارانه پرداخت شود در بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف به دهک‌بندی اقشار مختلف جامعه شده است تا براساس این دهک‌بندی به خانوارها کالابرگ الکترونیک اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به‌دنبال عدالت در توزیع برای کاهش فقر مطلق است، گفت: همه مردم حق دارند که از یارانه حامل‌های انرژی و یارانه کالاهای اساسی برخوردار شوند اما قشر مستضعف به دلیل مصرف کمتر، از یارانه‌های کمتری استفاده می‌کنند اما قشر مرفه حدود ۳۰ برابر (مستضعفین!؟) از یارانه‌ها استفاده می‌کنند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد: دولت تصمیم شجاعانه‌ای در حذف ارز رانتی و اعطای کالابرگ الکترونیک اتخاذ کرده است که موجب کاهش فقر مطلق خواهد شد.

نظر شما