شناسهٔ خبر: 174748 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

جهش در تولید مسکن، ابزار «رئیسی» برای رفع فقر مطلق

رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: برنامه‌ریزی دولت برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن، اجرای طرح ملی مسکن، گام‌های مهمی برای از بین بردن فقر مطلق است.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی‌کوچی درخصوص برنامه ریزی دولت برای کاهش فقر مطلق گفت: برنامه‌ریزی دولت برای ارائه تسهیلات ودیعه مسکن، اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون مسکن گام‌های مهمی برای از بین بردن فقر مطلق است.

رضایی‌کوچی ادامه داد: حل مشکلات مسکن نقش مهمی در از بین بردن فقر مطلق دارد زیرا هزینه‌های مسکن همه درآمدهای خانوارها را می‌بلعد.

وی افزود: دولت به دنبال توسعه اشتغال خُرد است برای اینکه بخواهیم فقر مطلق را از بین ببریم باید به سمت تولید و اشتغال برویم لذا دولت به گسترش اشتغال خُرد و خانگی تاکید دارد و در این راستا بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با دولت همراه شده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: این حرکت باید استمرار پیدا کند، بانک‌ها باید در این مسیر همراهی خود را افزایش دهند علاوه بر این وزارتخانه‌های کار و اقتصاد هم باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور، وزرا، نهادهای حمایتی و استانداران‌ را موظف کرد در مسیر "حذف"‌ فقر مطلق یک روز هم تأخیر نکنند و اقدامات به ۱۴۰۱ موکول نشود.

نظر شما