شناسهٔ خبر: 174733 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

خط قرمز مجلس در مذاکرات، قانون لغو تحریم‌هاست

ابراهیم عزیزی شیراز _نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه خط قرمز مجلس در مذاکرات، قانون لغو تحریم‌هاست گفت: برجام اقتصاد را گروگان گرفته است

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی در مورد خطوط قرمز ایران در مذاکرات گفت: مجلس در مورد مذاکرات، قانون لغو تحریم ها را تصویب کرده است دولت هم به صورت جدی در حال اجرای این قانون می‌باشد و در این راستا تلاش بسیار خوبی را انجام داده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: این مصوبه به اعتراف اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها قانون مستحکم و موثری بوده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه خط قرمز مجلس در مذاکرات وین، قانون لغو تحریم‌ها است، اظهار داشت: طبق ماده ۷ قانون لغو تحریم‌ها چنانچه طرفهای متعاهد تحریم ها را لغو کرده و تضامین معتبر ارائه کنند مجلس بعد از اخذ گزارش از دولت و وزارت امور خارجه، این گزارش را در کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد: مجلس در مقام بررسی گزارش دولت از روند لغو تحریم‌ها تصمیم گیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه چارچوب و خطوط قرمز مذاکرات وین کاملاً شفاف است، گفت: مجلس روی متن توافق اظهار نظر خواهد داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی پنج جلسه با آقای باقری کنی رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص مذاکرات بحث و گفتگو کرد. به گفته وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای تمام تلاش دولت بر این است که خطوط قرمز مذاکرات را به طور کامل رعایت کند و مذاکرات و مبتنی بر منافع ملی و انتفاع اقتصادی ملت ایران پیگیری شود.

عزیزی با بیان اینکه اخذ تضامین اجرایی از خطوط قرمز مجلس در مذاکرات است اظهار داشت:  باید انتفاع اقتصادی ملت ایران در مذاکرات مورد توجه قرار گیرد روز اعلام نتایج مذاکرات وین روز پایان نیست. طبق زمانبندی قانونی پنج مرحله برای تایید نهایی توافق وجود دارد که باید گام به گام جلو برود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مشکلاتی که برجام برای مذاکرات رفع تحریم‌ها ایجاد کرده است گفت: برجام اقتصاد کشور را به گروگان گرفته بود.تیم مذاکره کننده هسته ای به دنبال نقد کردن چک برجام است.

وی اظهار داشت:  جمهوری اسلامی تعهدات خود در برجام را اجرایی کرده است اما طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و کشور به همین دلیل دچار خسارت های زیادی شده است.

عزیزی در مورد عملکرد رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای چندین بار در کمیسیون امنیت ملی برای ارائه گزارش حضور یافته است و طبق گزارشات ارائه شده در چهارچوب تعیین شده از طرف نظام برای مذاکرات وین، اقدام، می‌کند.

نظر شما