شناسهٔ خبر: 174729 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

توافق وین معطل تصمیم سیاسی آمریکا است/۳ تضمینی که غربی‌ها باید بدهند

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس آخرین روند مذاکرات برجامی ایران و طرف‌های غربی را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین روند مذاکرات برجامی ایران و طرف‌های غربی در وین، گفت: در حال حاضر مذاکرات معطل تصمیمات سیاسی آمریکایی‌ها  است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جمع‌بندی‌های خود برای رسیدن به توافق را انجام داده و انعطاف لازم را نیز نشان داده است، افزود: در شرایط فعلی طرف‌های غربی به ویژه آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند توافق کنند یا خیر؟

نماینده دشتستان در مجلس با تاکید بر اینکه ایران در مذاکرات یکسری خطوط قرمز دارد که باید رعایت شود و حاضر نیستیم که از آنها عدول کنیم، ادامه داد: به طور مثال یکی از خطوط قرمز ایران رفع کامل تحریم‌های برجامی، پسا برجامی و دوران ترامپ است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از خطوط قرمز در مذاکرات خروج سپاه پاسداران از لیست تحریم‌ها و گروه‌های تروریستی است.

رضایی با بیان اینکه غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها باید تضمین‌های لازم برای اجرای تعهدات خود را بدهند، عنوان کرد: با توجه به بدعهدی‌ آمریکایی‌ها در برجام و سابقه منفی آنها باید تضمین‌های لازم داده شود که توافقاتی که در وین صورت می‌گیرد به سرنوشت برجام در دوران ترامپ دچار نشود و تحریم‌های جدیدی علیه ملت ایران وضع نشود، مکانیزم ماشه را فعال نکنند و از برجام خارج نشوند.

وی با تاکید براینکه ایران تضمین‌های اخلاقی از طرف‌های غربی با توجه به بدعهدی‌ آنها را نخواهد پذیرفت، اظهار کرد: باید تمامی تعهدات تبدیل به سند حقوقی شود تا باردیگر مردم ایران در این زمینه دچار مشکل نشوند.

نظر شما