شناسهٔ خبر: 174694 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تامین زمین برای طرح مسکن ملی پیش بینی شده است

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس با اشاره به وجود کسری زمین برای ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن گفت: راهبردهای تامین اراضی کسری، به صورت کامل در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شده و وزارت راه تنها باید نسبت به وظایف خود طبق قانون عمل کند.

به گزارش «نماینده»،اسماعیل حسین زهی، در رابطه کسری زمین در برخی از استان‌ها برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، گفـت: طبق قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در صورت کسری زمین در برخی از شهرستان‌ها؛ اراضی مورد نیاز جهت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را در محدوده شهری خریداری کرده و یا از اراضی مازاد تحت تملک سایر دستگاه‌ها استفاده کند.

نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی  ادامه افزود: طبق قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه همچنین می‌تواند نسبت به تغییر کاربری اراضی تحت تملک وزارت جهادکشاورزی و منابع طبیعی اقدام کرده و آن را به محدوده شهری الحاق کند لذا راهبردهای تامین اراضی کسری به صورت کامل در قانون پیش بینی شده و وزارت راه و شهرسازی تنها باید نسبت به وظایف خود طبق قانون عمل کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: مجموعه وزارت راه باید هرچه سریع‌تر نسبت به تامین زمین‌های مورد نیاز برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال اقدام کرده و فرآیند ساخت واحدهای مسکونی را آغاز کند.

نظر شما