شناسهٔ خبر: 174656 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توافق به هر قیمتی مورد نظر مجلس نیست

سارا فلاحی نماینده ایلام رئیس کمیته هسته ای مجلس از دغدغه زنان مجلس درباره مذاکرات وین خبر داد و گفت: بر اساس نگرانی که نمایندگان دارند، درخواست کردیم تا نشستی با این موضوع جهت بیان نکته نظرات نمایندگان درباره مذاکرات تشکیل شود.

به گزارش «نماینده» سارا فلاحی  با اشاره به اهمیت مذاکرات وین، گفت: با توجه به دغدغه و نگرانی نمایندگان درباره مذاکرات ایران و 4+1 جمعی از زنان مجلس درخواست کردند تا نشستی در صحن علنی پیرامون این مسئله تشکیل شود تا نمایندگان دغدغه ها و نکته نظرات خود را درباره مذاکرات مطرح کنند. همچنین درخواست شد تا وزیر امور خارجه نیز در این نشست حضور پیدا کند تا نکته نظرات نمایندگان را به تیم مذاکره کننده گوشزد کند.

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی افزود: ما نمی خواهیم مذاکره برای مذاکره انجام شود و یا اینکه به هر قیمتی با غربی ها و آمریکا توافق کنیم. با توجه به مسائل منطقه ای و جنگ روسیه و اوکراین لازم است که ما با دقت بیشتر مذاکره را ادامه دهیم تا مجدد با طناب پوسیده آمریکایی ها در چاه نرویم.

وی در ادامه اظهار کرد: آمریکا و غربی ها نباید دوباره وعده های پوچ بدون تعهد و تضمین به جمهوری اسلامی دهند و یا اینکه برای فعالیت های هسته ای ما مشکل ایجاد کنند. آمریکا همان آمریکای قبل است و برجامی هم که درباره آن مذاکره می شود همان توافق هسته ای قبل است.

فلاحی تصریح کرد: اگر نمی توانیم منافعی از برجام به دست بیاوریم حداقل نباید داشته های خود را از دست دهیم. مذاکرات از موضع قدرت باید انجام شود و باید جایگاه جمهوری اسلامی حفظ شود. ما مانند دولت قبل همه منافع مردم و اقتصاد کشور را نباید به برجام گره بزنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نگرانی نمایندگان در این این خصوص، گفت: مجلس در این زمینه نباید سکوت کند یا در جریان بررسی بودجه سال 1401 موضوع مذاکرات را به فراموشی بسپرد.

نظر شما