شناسهٔ خبر: 174511 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آموزش مجازی نباید بهانه‌ای برای حذف دانشجویان از آزمون‌های استخدامی باشد

احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با انتقاد از استثناء کردن دانشجویان دارای مدرک آموزش مجازی از برخی آزمون‌های استخدامی، اعمال هر گونه محدودیت در استخدام برای این افراد را غیرقانونی دانست.

به گزارش «نماینده»، احمدحسین فلاحی ، در مورد اظهارنظر یکی از مسئولان حوزه آموزش عالی مبنی بر اینکه کرونا بر کاهش کیفیت پایان نامه‌های دانشگاهی موثر بوده است، گفت: آموزش مجازی در دوران کرونا به کیفیت آموزش کشور لطمه وارد کرده است چرا که بسیاری از امتحاناتی که برگزار شده بیانگر کیفیت واقعی آموزش دانشجویان نبوده است.

با استناد به پایان نامه ها می‌توان به افت کیفیت آموزش دانشجویان در دوران کرونا پی برد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم ادامه داد: بنده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه شاهد هستم که بسیاری از دفاعیات دانشجویان برای ارائه پایان‌نامه از کیفیت لازم برخوردار نیستند که نشان می‌دهد آموزش مجازی باعث اُفت تحصیلی دانشجویان شده است.

وی در مورد شروط تعدادی از آزمون‌های استخدامی مبنی بر اینکه دانشجویانی که از طریق آموزش مجازی فارغ‌التحصیل شده‌اند مشمول نمی‌شوند، تصریح کرد: مستثنی کردن این دانشجویان در آزمون‌های استخدامی غیرقانونی بوده و نمی‌توان افراد را با این بهانه که در پی آموزش مجازی مدرک دریافت کرده‌اند از شرکت در هر کدام از آزمون‌های استخدامی محروم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای ارتقاء سطح دانش دانشجویانی که از ابتدای شیوع کرونا تنها از طریق آموزش مجازی تحصیل کرده‌اند، وجود دارد، یادآور شد: میزان خسارات وارد شده به دانشجویان به دلیل ارائه خدمات آموزش مجازی غیرقابل جبران بوده اما نمی‌توان آنها را از فعالیت در بازار کار محروم کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لازم است وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مهارت آموزی این دانشجویان تدبیری بیندیشند، ضمن‌اینکه می‌توان برای ارتقاء سطح کیفیت دانش این افراد بعد از ورود آنها به بازار کار، آموزش ضمن خدمت را درنظر گرفت./

نظر شما