شناسهٔ خبر: 174485 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کم‌توجهی به بیانات رهبر انقلاب در برجام تبعات سنگینی برای کشور داشت

احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس با اشاره به روند مذاکرات وین گفت: تیم مذاکره کننده باید در نظر داشته باشد که عدم توجه به بیانات رهبر انقلاب در برجام چه تبعات سنگینی را برای کشور به بار آورد.

به گزارش «نماینده»، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه سخنان رهبر انقلاب در مقطع کنونی جهت جلوگیری از ارتکاب اشتباهات گذشته است، افزود: اگر مسئولی به نظرات مقام معظم رهبری بی توجهی کند از اصول راهبردی سیاست خارجی که توسط معظم له تعیین شده، منحرف می شود.

وی افزود: تیم مذاکره کننده باید در نظر داشته باشد که عدم توجه به نظرات رهبر انقلاب چه تبعات سنگینی را در سال های اخیر برای کشور به بار آورد.

نماینده مردم نیشابور ادامه داد: همه مردم و مسئولان متوجه شدند که عواقب عدم توجه به خطوط قرمزی که رهبر انقلاب در آن مقطع زمانی برای دولت و تیم مذاکره کننده مشخص کردند چه بود و مثل آینه عبرت در برابر دیدگان ملت و مسئولان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: برجام با عدم توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب امضا شد و در عمل نه تنها هیچ منفعتی برای مردم نداشت بلکه فقط کشور را برای چندین سال معطل انجام تعهدات طرف مقابل نگه داشته بود.

ارکانی افزود: مذاکرات وین در نقطه حساسی قرار گرفته است و مسئولان باید با توجه به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در گذشته و امروز تاکید داشته و دارند به سمت جلو حرکت کنند و بدون خارج شدن از چارچوب های رهبر انقلاب امتیازی فراتر به آمریکا ندهند.

وی با اشاره به لزوم رفع تحریم ها بیان کرد: تاکید می کنم هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت جز اینکه به صورت عملی و واقعی تحریم‌ها رفع شوند.

ارکانی در پایان گفت: به عنوان خادم ملت از تیم مذاکره کننده می خواهم با اقتدار، جسارت و خلاقیت، بیانات و سیاست های رهبر انقلاب را در نظر داشته باشند.

نظر شما