شناسهٔ خبر: 174463 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نوش آبادی: مذاکرات در حال رسیدن به جمع‌بندی نهایی است

نوش آبادی// رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات در مرحله‌ای قرار گرفته که در حال رسیدگی نهایی هستیم.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش‌آبادی ، با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای ارائه گزارشی توسط قالیباف درباره مباحث مطرح شده در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: ما در نقطه‌ای قرار داریم که باید برای تصمیم‌گیری اقدام کرده و با هماهنگی و همگرایی و هم‌افزایی در تمامی حوزه‌های مربوطه تصمیم‌گیری کنیم برای تصمیمات سرنوشت‌ساز باید تمامی مقامات و مسئولان ذیربط در جریان باشند و تصمیم نیز براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت اخذ شود.

وی ادامه داد: باید بتوان در مذاکرات از منافع ملت ایران دفاع کنیم. ما در حال رسیدن به نقطه نهایی مذاکرات هستیم پس باید جمع‌بندی معقولی داشته و تصمیم حکیمانه بگیریم. طرف‌های مقابل هم بدانند منافع ملت ایران در سایه تضمین‌های لازم باید اخذ شود لذا گرفتن تضامین لازم و انجام راستی آزمایی و اجرای وعده‌ها امری ضروری است. طرف‌های مقابل بپذیرند که باید ایران قدرت هسته‌ای خود و دستاورد بزرگ دستیابی به فناوری بومی اسلامی را حفظ کند اگر هم قرار به عقد قرارداد مطلوب و خوب باشد هم باید در چارچوب حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران و حفظ حقوق هسته‌ای کشورمان اخذ شود؛ در عین حال باید تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه هم لغو شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرف‌های مقابل بپذیرند ما از برجام سود نبردیم ما نمی‌پذیریم که یک گروه و جریان از برجام سود ببرند. باید منافع برای همه کشورها و صلح و امنیت جهانی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشد.

نوش‌آبادی اظهار کرد: مذاکرات در مرحله‌ای قرار گرفته که در حال رسیدن به جمع‌بندی نهایی هستیم؛ پس باید تصمیمی مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و تامین منافع ملت ایران گرفته شود؛ در این راستا همگرایی و اتفاق نظر بین قوای سه‌گانه و مسئولان ضروری است تا تصمیمی گرفته شود تا در چارچوب سازوکارها و مکانیسم سیاست‌های کلی نظام باشد. نظر مسئولان در شورای عالی امنیت ملی کشور و سایر بخش‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز به ویژه نظرات شخص مقام معظم رهبری باید اعمال شود.

نظر شما