شناسهٔ خبر: 174462 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شفافیت عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس مطالبه مردم است

آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اصلاح قانون نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس گفت: مطالبه مردم شفافیت در عملکرد این هیات و قاطعیت در مصوبات و نظارت‌ها است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، اظهار داشت: یکی از معانی شفافیت که مردم هم شدیدا دنبال آن هستند نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس است.

وی افزود: با آن که طبق قانون اساسی نماینده حق اظهار نظر در همه امور را دارد اما قاعده بر آن است که نه نماینده و نه هیچ مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی مصونیت ندارد و هر فرد متخلف در هر رتبه و مقامی باید سزای تخلف خود را ببیند.

نماینده ملایر در مجلس تصریح کرد: برابر با قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اگر نماینده‌ای حین نمایندگی مرتکب خلافی شده باشد باید این هیات بتواند بر عملکرد او نظارت کرده و بازدارندگی ایجاد کند اما خیلی در این زمینه موفق نبوده و باید قانون را اصلاح کنیم. 

آزادی خواه گفت: باید در قالب معنابخشی به شفافیت اختیارات مضاعفی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس داده شده و دست این هیات برای برخورد با متخلفین باز شود و تعریف مشخص و معینی وجود داشته باشد که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان طبق قانون اختیار برخورد داده باشد که چه کاری را انجام دهد ولی نتیجه آن باید به شکلی باشد که نماینده مجلس از نظارت هیات در دور نباشد.

وی خاطرنشان کرد: نماینده مجلس حق اظهار نظر خلاف واقع و اتهام زنی و نشر اکاذیب و سیاه‌نمایی و سوء استفاده و حیف و میل‌های شخصی را به هیچ عنوان ندارد و باید اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بتواند کار اصلی خودش را که وکالت به دفاع از حقوق مردم است را انجام دهد.

نظر شما