شناسهٔ خبر: 174208 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آمریکا دست از زیاده‌خواهی خود برنداشته است

عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش آمریکا برای دزدی دریایی نفت ایران نشان داد که ایالات متحده دست از زیاده‌خواهی‌های خودش بر نداشته است.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل عمویی در واکنش به برخورد قاطع نیروی دریایی سپاه پاسداران با ناو آمریکایی که به دنبال مصادره نفتکش حامل نفت صادراتی ایران بود، گفت: اقدام مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفاظت از منافع ملی و منابع نفتی کشورمان قابل تقدیر و نشان‌دهنده توانایی دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از منافع و امنیت ملی خودش است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر این اقدام نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا دست از زیاده‌خواهی‌های خودش بر نداشته و سعی می‌کند با اقدامات ایذایی به فشار علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و دیگر دشمنان ما باید بدانند که واکنش جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از منافع ملی و امنیت مردم قطعی است و آنان نباید تصور کنند که این اقداماتشان منجر به تغییر رفتار یا تغییر محاسبات راهبردی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

عمویی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از توانمندی دفاعی کشورمان برای حراست از منافع ملی، تاکید می‌کنیم که این موضوع حتماً باید پیگیری و این اقدام منفی آمریکایی‌ها یعنی تلاش برای دزدی دریایی نفت ایران باید در کارنامه آنان ثبت و ضبط شود.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است این رفتار غیرحرفه‌ای آمریکایی‌ها در مجامع حقوقی و محافل بین‌المللی عنوان و نشان داده شود تا همه جهانیان بدانند که آمریکایی‌ها برخلاف نمایش‌های حقوق بشری خود، دست به اقدامات بدوی و قرون وسطایی یعنی دزدی دریایی می‌زنند که البته دلاوران نیروی دریایی سپاه آنان را ناکام گذاشتند.

نظر شما