شناسهٔ خبر: 174175 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضایی کوچی:

ضرورت استفاده از ظرفیت دریا برای کمک به معیشت ساحل‌نشینان

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا نگاه و توجه دولت و مجلس به دریا و اقتصاد دریایی بیش از گذشته شود، گفت: باید از ظرفیت دریا برای کمک به معیشت مردم ساحل‌نشین، استفاده بیشتری ببریم.

به گزارش «نماینده» اعضای کمیسیون عمران مجلس عصر امروز (سه شنبه ۱۱ آبان) در ادامه نظارت میدانی خود از استان هرمزگان، از بندر شهید رجایی بازدید کردند.

محمدرضا رضایی کوچی؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید گفت: تلاش می‌کنیم تا نگاه و توجه دولت و مجلس به دریا و اقتصاد دریایی بیش از گذشته شود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دریا برای کمک به معیشت مردم ساحل‌نشین، استفاده بیشتری ببریم، افزود: بندر شهید رجایی، به لحاظ توسعه‌ای، مسیر خوبی را طی می‌کند و می‌تواند به عنوان بندر استراتژیک، با بنادر همسایه رقابت جدی داشته باشد.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه دریا، امروز ارزان‌ترین مسیر حمل و نقل است، اظهار داشت: خوشبختانه فازهای توسعه‌ای جدیدی در بندر شهید رجایی، پیش‌بینی شده و توسط سازمان بنادر و دریانوردی، در دست اجرا است.

وی با اشاره به تغییر نسل بنادر و تغییر سایز کشتی‌ها، تاکید کرد: با تغییرات در بنادر و اندازه شناورها در سطح بین‌المللی، بنادر ایران نیز باید توسعه یافته و مجهز شوند.

علیرضا محمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درخصوص طرح توسعه اسکله‌های نفتی مجتمع بندری شهیدرجایی گفت: پروژه توسعه اسکله های نفتی بندر شهید رجایی با روند خوبی در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل سه پست اسکله، در مجموع ۳۰ میلیون تن به ظرفیت سالانه بندر شهید رجایی اضافه شود .

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور، ساخت و تجهیز اسکله های نفتی با استفاده از توان داخلی صورت گرفته است، افزود: آماده‌سازی سه پست اسکله نفتی و آماده سازی یک خط لوله انتقال و یک دستگاه بازوی بارگیری در تیر ماه سال ۱۴۰۰ صورت گرفت و برای تکمیل خطوط انتقال و نصب باقیمانده بازوهای بارگیری و سازه استقرار، تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است. 

نمایندگان مجلس دوازدهم همچنین در ادامه بررسی روند اجرای طرح‌های عمرانی مجتمع بندری شهید رجایی، از فاز سوم طرح توسعه این بندر تجاری و کانتینری بازدید کردند. 

بر اساس این گزارش، در ادامه روند اجرایی پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، پست دوم اسکله کانتینری متناسب با شناور طرح تا متراژ ۹۰۰ متر شامل اجرای عملیات بتن ریزی عرشه اسکله، تکمیل عملیات لایروبی پای اسکله و حوضچه، نصب ملحقات اسکله با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد و همچنین اراضی متناظر در پسکرانه به مساحت ۴۴ هکتار شامل تکمیل عملیات بلوک چینی محوطه و نیز تکمیل عملیات اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات مرتبط با محدوده پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰، مجموعه اقداماتی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار می گیرد.

براساس گزارش خانه ملت، همچنین اعضای کمیسیون عمران از بندر پل و لافت بازدید کردند.

نظر شما